بررسی خودروهای 900 میلیون تومان به بالا - کارشناسی خودرو ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
خودروهای 900 میلیون تومان به بالا
2.8/5 - (5 امتیاز)

وقتی به  رده خودروهای 900 میلیون تومان به بالا میرسیم فقط چند گزینه انگشت شمار از خودروها را شاهد هستیم.

ابتدا بی ام و …

بی ام و i8 مدل ۲۰۱۶ یک مدل انقلابی در این کلاس خودرو است. از یک دیدگاه واقع‌بینانه‌، بی ام و i8 شبیه هیچ کدام از خودروهای دیگر نیست. ب ام و I8 خودرویی اگزوتیک و خاص میباشد و بهای بسیار بالایی دارد. به عنوان اولین ماشین ورزشی با مصرف پایین و دارا بودن استاندارد های لازم، یک ماشین جمع و جور و دارای قدرت و صلابت و در هماهنگی کامل از موتور الکتریکی و موتور بنزینی، که باعث می شود خودرو با حداکثر بهره وری و پویایی در جاده ظاهر شود. بی ام و i8 خودرویی بسیار موفق و معروف در سطح جهانی است و این شرکت نشان داد تا با تنها سه سیلندر و یک موتور هیبریدی می توان سوپراسپرتی ساخت که برای بزرگان این صنعت خط و نشان بکشد و با توجه به مصرف بسیار پایین سوخت و تولید آلایندگی مناسبی می تواند مناسب برای بازارهای اروپایی و آینده سوپراسپرت های صنعت خودروسازی باشد. با اطمینان می‌توان گفت، بی ام و i8 در بین هم‌قطارانش لوکس‌ترین ماشین است.

طراحی آیرو دینامیکی و اغوا کننده، استفاده از جدیدترین تکنولوژی هیبریدی در این خودرو، مصرف سوخت خیلی پایین و شتاب اولیه خیلی عالی در ب ام و i8 از جمله مزیت های این خودرو  هستند. اما قیمت گذاری خیلی بالا و نجومی، افت قیمت شدید در نمونه کارکرده و ارتفاع خیلی پایین خودرو عواملی هستند که ارزش خرید آن را بسیار پایین می آورند. لذا اگر پول اضافی برای خرید این شاتل فضایی دارید در خرید این خودرو لحظه ایی درنگ نکنید. اما فراموش نکنید ورود بی ام و i8 به بازار کشور بسیار پرحاشیه بود و مدت ها نمونه های صفر کیلومتر آن بدون دریافت پلاک در نمایشگاه های کشور حضور داشتند بعد از داستانی طولانی حتی پرشیا خودرو مسئولیت خدمات این خودروها را به عهده نگرفت و سرنوشتی نامعلوم برای خدمات این خودروی جذاب باواریایی در بازار کشور وجود دارد. همچنین باید اشاره کرد که بی ام و i8 خودرویی بسیار مدرن و پیشرفته است و حتماً سرویس های این خودرو را باید افرادی انجام دهند که به صورت تخصصی کار با این خودرو را آموزش دیده باشند.

گزینه بعدی پورشه 911 است. شاید مقایسه آن با بی ام و کمی نامعقول به نظر برسد. اما از نظر ارزش خرید پورشه در جایگاه بهتری در ایران قرار دارد. پورشه 911 با توجه به نمایندگی معین موتور و تعداد بیشتر این مدل خودرو، اگرچه گران اما خدماتی قابل دسترس دارد و در صورت بروز مشکلی، می توان خدمات آن را به این شرکت واگذار کرد.
شاید خرید یک پورشه 911 در بازار داخلی کشور، در کنار لذت رانندگی ناب تر، به دلیل خدمات بهتر و گسترده تر، عاقلانه تر به نظر برسد اما هیچگاه نمی توان از چهره فوق العاده و تکنولوژی مدرن بی ام و i8 نیز به راحتی گذشت.

در خصوص تنها شاسی بلند در رده خودروهای 900 میلیون تومان به بالا باید گفت پورشه کاین S عنوان سریع‌ترین خودروی جهان در مسیر مستقیم را با خود دارد. لذا از نقاط مثبت این خودرو می توان به قدرت بالا در کنار هندلینگ عالی، فضای داخلی جادار و طراحی بیرونی و داخلی زیبا اشاره کرد. در ساخت بدنه‌ی نسل دوم کاین از موادی چون آلومینیوم و منیزیم استفاده شده است و همین مورد سبب شده تا وزن کمتری در قیاس با نسل اول خود داشته باشد. این خودرو یک تجربه موفق بوده که کماکان ادامه دارد. لذا خرید آن با توجه به خدمات پس از فروش و امکانات مناسب توصیه میگردد.

در انتها لازم به ذکر است در رده خودروهای 900 میلیون تومان به بالا فقط خودروهای موجود در بازار ایران بررسی شده است.