بررسی خودروهای 250 تا 300 میلیون تومان - کارشناسی خودرو ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
خودروهای 250 تا 300 میلیون تومان
2.6/5 - (24 امتیاز)

در  رده خودروهای 250 تا 300 میلیون تومان و به تدریج با افزایش قیمت شاهد حضور پررنگ تر خودروهای اروپایی و پرآوازه هستیم. اتفاقی که به مفهوم کیفیت بالاتر خودروها و مشخصه های فنی مطلوب تر است.

خودروهای 250 تا 300 میلیون تومان

مقایسه خودروهای 250 تا 300 میلیون تومان ( صفر )

کار در زمینه خرید خودروهای صفرکیلومتر سخت به نظر نمیرسد. عمده خودروهای واقع در این دسته شاسی بلند هستند. هیوندای سانتافه، تویوتا Rav4، کیا سورنتو و هوندا CV-R گزینه های پیش روی خریداران خودروهای صفر کیلومتر هستند.

در مقایسه ژاپنی های این رده خودروهای 250 تا 300 میلیون تومان باید گفت تویوتا RAV4 یک خودرو شاسی بلند با کاربری مناسب و سطح امکانات قابل قبول بوده و در مقابل بسیاری از رقبای موجود در بازارهای خودروی جهانی در مکانی بالاتر قرار می گیرد. اما عملکرد هوندا CR-V از آن نیز بیشتر بوده و با توجه به قابیلت های دینامیکی مناسب، طراحی ظاهری جذاب و جسور و طراحی داخلی مناسب و مجلل، خود را به عنوان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند مطرح نموده است.

اما سانتافه در قیاس با کیا سورنتو گزینه قدیمی تری است که از لحاظ ظاهر تغییراتی نکرده است. این ظاهر طبیعتا در بلند مدت خسته کننده خواهد بود، از طرفی در 2 سال آتی طبیعتا نوع فیس لیفت آن عرضه خواهد شد در خالی که سورنتو اخیرا و با نسخه فیس لیفت عرضه شده است و این زمان برای آن طولانی تر خواهد بود.

از دیدگاه فنی و از نظر رانندگی نیز هندلینگ و ترمزهای سورنتو واضحاً بهتر عمل می کنند و دید بهتری هم به خصوص در عقب به هنگام رانندگی با آن دارید مضاف بر اینکه بهتر بودن عملکرد پیشرانه سورنتو هر چند مختصر باشد ولی باز هم به بهتر شدن تجربه رانندگی تان کمک می کند. جمیع این عوامل جزئی دست به دست هم می دهند تا سورنتو در کل انتخاب منطقی تر و بهتر به نظر برسد.

در مقایسه خودروهای کره ای و ژاپنی مزیت بازار پسندی به سوی خودروهای کره ای سنگینی میکند بخصو در بازار ایران این موضوع تشدیدتر شده است. پس باید سورنتو را رتبه یک ارزش خرید در بلند مدت و سانتافه را در رتبه دوم باید رده بندی کرد. رتبه سوم و چهارم به ترتیب به هوندا و تویوتا خواهد رسید.

مقایسه خودروهای 250 تا 300 میلیون تومان ( کارکرده )

در میان خودروهای کارکرده شاسی بلند تویوتا Rav4، لکسوس NX300H، هیوندای سانتافه، بی ام و x3 28 و کیا سورنتو گزینه های قابل بحث هستند.

لکسوس و بی ام را باید خودروهای لوکس معرفی کرد. بدون شک بی ام و در توانایی دینامیکی، یک سر و گردن بالاتر از لکسوس قرار میگیرد، اما اگر شما به جای اسپورت بودن به کاربردی بودن اهمیت میدهید، ب ام و اینجا حرفی برای گفتن ندارد. باید توجه کنید در صورت عدم رعایت زمان‌بندی سرویس‌ها، استفاده از قطعات نامرغوب و همچنین اعمال فشار بیش از حد و غیر‌اصولی به موتور و گیربکس محصولات ب‌ام‌و، درگیر استهلاک بالایی خواهید شد که لذت رانندگی و تملک آن را از شما سلب خواهد کرد. لذا اگر فکر میکنید نسبت به پولی که میدهید میخواهید تجهیزات و امکانات زیادتری بدست آورید، لکسوس انتخاب شما است. شاید NX در پیچ ها و دورها خودرو تیزی نباشد، ولی X3 را به خاطر لوکس و راحت بودن شکست میدهد.

در میان سه خودروی دیگر که باید تا حدی آنها را خودروهای اقتصادی معرفی کرد رتبه اول به دلایلی که در قسمت خودروهای صفر کیلومتر به آن اشاره شد متعلق به سورنتو و رتبه دوم مربوط به سانتافه خواهد بود. و نهایتا رتبه سوم به تویوتا خواهد رسید. البته در صورتی که اختلاف قیمت خودروهای صفر کیلومتر با کارکرده برای شما اهمیتی ندارد بهتر است صفر کیلومتر این خودروها را انتخاب کنید.

ولی اگر هزینه های نگهداری خودرو برای شما اهمیتی ندارد و به دنبال خودروی لوکس هستید ما بسته به نوع و سلایقتان یکی از دو خودروی بی ام و لکسوس را پیشنهاد میکنیم در غیر اینصورت سراغ خودروهای اقتصادی بروید.

بی ام و 328i ، بی ام و 520i، لکسوس ES250، لکسوس IS250، لکسوس GS250 مطرح ترین گزینه های این رده هستند. لازم به ذکر است به علت عبور خودروهای 2014 از مرز سه سال کارکرد خرید این خودروها با حاشیه ریسک مواجه خواهد بود لذا تا حد امکان و بسته به برند، باید در خرید آنها محتاط بود.

در رده خودروهای سدان نمیتوان هیچ شانسی برای خودروهای لکسوس در مقابل بی ام دبیلیو از لحاظ مشخصه های فنی و آپشن ها و تکنولوژی ساخت قائل بود. از طرفی بی ام و به لطف برند قوی و نامدارش بازار دست دوم بسیار مناسبی دارد. در مقایسه سری 3 و 5 هم باید گفت بی ام و سری 3 کوچکترین سدان این شرکت بوده که از ویژگی های اسپرت نیز برخوردار است. می توان گفت که سطح تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی آن به برادر بزرگترش یعنی سری 5 نزدیک بوده و نمیتوان تفاوت زیادی برای آن قائل شد. اما موتور قوی تر مشخصه بارزتر آن است که منجر به ویژگی اسپرت تر آن میشود. اما بی ام و سری 5 به عنوان یک سدان لوکس بزرگ، یکی از پر فروشترین مدلهای بی ام و است که در بازار ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. پس تا اینجا رتبه یک مربوط به بی ام و 520 خواهد بود. البته اگر جوانتر و طالب سرعت و شتاب هستید گزینه پیشنهادی ما 328i خواهد بود.

در مورد لکسوس، استهلاک کمتر و هزینه نگهداری پایین‌تر نسبت به رقبای آلمانی‌ها را باید از مشخصه های بارز آن دانست. اما باید گفت در میان سه گزینه لکسوس، ES250 خوش‌تراش و شیک است، امکانات و آپشن های آن در بهترین سطح نسبت به دو گزینه دیگر قرار دارد و گزینه به روزتری است اما تکنولوژی قدیمی گیرباکس و پیشرانه آن مصرف سوخت بیشتری را به شما تحمیل می‌کند که باید یک از مشخصه های منفی آن در قیاس با بی ام و دانست و میتوان با کمی اغماز رتبه دوم ارزش خرید را به آن تخصیص داد.

در رتبه بعدی ارزش خرید باید GS250 یا IS250 را باید قرار داد. GS و IS امکانات نسبتا مشابهی دارند اما GS از موتور 6 سیلندر بهره میبرد که منجر به شتاب و عملکرد بهتر آن میشود. البته مصرف سوخت بالاتر را نیز باید به آن اضافه کرد که با توجه به مشخصه های موتور طبیعی است. لذا میتوان رتبه سوم خرید را به آن اختصاص داد و در رده آخر IS را به عنوان گزینه نهایی معرفی کرد.

در میان خودروهای کوپه بیشترین حضور مربوط به بی ام دبیلیو است. بی ام و 630i و  بی ام و 220i دو گزینه این عرضه هستند. در خصوص این دو خودرو باید گفت علیرغم مشخصه های مثبت بسیار، از لحاظ بسیاری از امکانات رفاهی با قیمت پرداختی فاصله بسیاری دارد. با وجود تمامی این موارد فراموش نکنید این خودرو در این رده قیمت رقیبی ندارد و خرید آن در شرایطی توصیه میگردد که قصد خرید خودروی صرفا کوپه داشته باشید. در غیر اینصورت هنگام فروش خودرو گرفتار خواهید شد.

در بررسی بی ام و Z4 28 باید آن را تا حد زیادی از دو گزینه دیگر جدا کرد. است طراحی ظاهری Z4 ترکیبی از ب‌ام‌و سری ۳ و سری ۶ نسل قبل به شمار می‌رود. اما باید توجه کرد که اگر به دنبال خرید خودروی کروک هستید پورشه باکستر و بنز SLK از مشخصه های بسیار بالاتری نسبت به این خودرو برخوردار هستند.