بررسی خودروهای 400 تا 500 میلیون تومان - کارشناسی خودرو ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
خودروهای 400 تا 500 میلیون تومان
3.1/5 - (21 امتیاز)

همیشه وقتی به رده های قیمت بالا نزدیک میشویم حضور قوی تر برندهای مطرح اروپایی احساس میشود، اتفاقی که در این رده قیمت نیز مشهود است.

خودروهای 400 تا 500 میلیون تومان

مقایسه خودروهای 400 تا 500 میلیون تومان ( صفر )

خودروهای صفر کیلومتر در رده قیمت خودروهای 400 تا 500 میلیون تومان شامل دو کلاس سدان و شاسی بلند و همگی آلمانی هستند.

بی ام و 530i و بنز E250 دو گزینه سدان صفر کیلومتر هستند. در کل میتوان گفت که اگر موافق رانندگی اسپرت نیستید بی نظیر ترین امکانات و کیفیت را در خودرو بنز کلاس E خواهید یافت. مرسدس-بنز کلاس E به دلایلی همچون: استهلاک کمتر در ماشین بنز کلاس E، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر بنز کلاس E، بازار خرید و فروش مطلوب تر BENZ E CLASS، هزینه نگهداری کمتر BENZ E CLASS، سواری نرم و بی سر وصدا BENZ E CLASSنسبت به ب ام و سری 5 گزینه قابل تامل تری میباشد. در مقابل بی ام و به دلایلی چون مصرف سوخت بالاتر BMW SERIES 5، نفوذ صدا به کابین، استهلاک بالاتر ب ام و سری5 و افت قیمت شدید در نمونه کارکرده به عنوان گزینه دوم خرید مطرح میگردد.

در بررسی شاسی بلندهای صفر کیلومتر، به بی ام و X3 و X4 میرسیم. X3 و X4 از دید جلو اختلاف چندانی با هم ندارند و تشخیص آنها از هم مشکل است اما عمل X4 خودروی به روزتری است و آپشن های بهتری در قیاس با X3 دارد. هرچند در مجموع خرید X3 از نظر فضای بزرگتر برای سرنشینان عقب و قیمت مناسب تر، منطقی تر از X4 به نظر می‌رسد. در سوی مقابل X4 دارای بازار بهتری بخصوص در سال اخیر که واردات خودروهای این برند به علت مشکل مونتاژ در آمریکا و ممنوعیت واردات محصولات آمریکایی با مشکل مواجه شده است.‌‌ لذا در نهایت باید گفت ما X3 را دارای ارزش خرید بیشتری می‌بینیم ولی انتخاب بسته به خودروهای پیش روی شما خواهد بود.

مقایسه خودروهای 400 تا 500 میلیون تومان ( کارکرده )

علیرغم تنوع قابل ملاحظه در میان خودروهای دست دوم، در خرید خودرو دست دوم ذر رده قیمت خودروهای 400 تا 500 میلیون تومان باید به شدت دقت نمود.

خودروهای سدان کارکرده قابل اعتماد این رده قیمت بنز E250 و بی ام و 528i با توجه به عمر مطلوب آنها خواهند بود. این خودروها در بحث خودروهای صفر کیلومتر بررسی شد و توضیحات فوق کماکان به قوت خود باقی است و بنز مطلوبتری است. اما فراموش نشود در خرید این خودروها باید به شدت دقت و با کارشناسی دقیق اقدام به خرید نمود.

در میان شاسی بلندها  آئودی Q5، ولوو XC90 و بی ام و X4 28 سه گزینه قابل بررسی این کلاس در میان خودروهای کارکرده هستند.

در مقایسه بی ام و با سایر گزینه ها باید گفت بی ام و گزینه اسپرت تری است و در سوی مقابل دو خودروی دیگر دارای مشخصه های خانوادگی تر هستند. با اتوجه به این ویژگی ها آئودی از لحاظ مشخصه های فنی در رده پایین تری قرار میگیرد. لذا باید گفت اگر دنبال یک خودروی اسپرت هستید میتوانید روی بی ام و حساب کنید. اما در غیر اینصورت آئودی و یا ولوو پیش روی شما خواهد بود. آئودی به خاطر کابین بهتر تجربه‌ی رانندگی بهتری به نسبت به ولوو دارد لذا میتوان گزینه مطلوب تری تلقی نمود. در نهایت باید ولوو را به عنوان گزینه سوم معرفی کرد. اما توجه کنید از نکات منفی که می توان به این ترکیب فنی نسبت داد، حساسیت و مراقبت هایی است که سیستم های توربوشارژر به آن نیازمندند تا مبادا شما را در همان ابتدای راه، جا بگذارند . این در حالی است که اگر از بنزین برای تغذیه خودروی خود استفاده می کنید، می بایست توجه و حساسیت دوچندانی بر روی این سیستم معطوف سازید. همچنین قطعات خودروهای ولوو به راحتی در بازار یافت نمیشود که بازار دست دوم را نیز گرفتار چالش جدی مینماید.

در نهایت باید گفت با توجه به بودجه و سلایق شما ما گزینه های اقتصادی تری همچون NX300H را به شما پیشنهاد میکنیم که قیمتی منطقی تر و ظاهر و امکانات مناسب تری دارد و برای خانواده ها مطلوب تر خواهد بود. مگر اینکه شیفته خودروهای آلمانی شده باشید.

در توضیح تنها کروک واقع در این رده قیمت، بی ام و 428i کروک است که گزینه ای جوان پسند بوده و شتاب یکی از ویژگی های ذاتی آن است، ولی در کل خرید آن را پیشنهاد نمیکنیم. سری 3 بی ام و گزینه های بسیار اقتصادی تری هستند.

سایر خودروها که به آنها پرداخته نشد به علت عمر بالاتر در حاشیه ریسک بالایی قرار دارند.