بررسی خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان - کارشناسی خودرو ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان
4.5/5 - (103 امتیاز)

اگر بودجه ای در حدود خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان داشته باشید با گزینه نسبتا خوبی مواجه خواهید بود که انتخاب میان آنها کمی مشکل به نظر میرسد. اما با یک بررسی منطقی میتوان به گزینه مطلوب رسید.

خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان

مقایسه خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان ( صفر )

در مقایسه دو خودروی کمری هیبرید و اپتیما باید گفت کمری هیبرید از نظر ظاهر تفاوت چندانی با نسخه ساده این خودرو ندارد. آنچه که مشخص است تویوتا مرغوبیت محصولات خود را بیشتر با کیفیت ساخت و دوام به خریداران اثبات می‌کند و به اندازه کره‌ای‌ها روی آپشن‌ها و امکانات تمرکز ندارد. اما کمری ایکس‌وی50 هیبرید، آن هم در نسخه تیپ ایکس‌ال‌ای که یکی از فول‌ترین رده‌های این خودرو محسوب می‌شود، مجموعه نسبتا مطلوبی از آپشنها را عرضه کرده و اما نسبت به نسل‌های گذشته، موارد بهتر و کامل‌تری را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. مشخصا چنین امکاناتی نسبت به رقیب کره‌ای در جایگاهی پایین‌تر قرار می‌گیرد و نمیتوان مزیتی از این بابت نسبت به این خودرو قائل شد. امکانات رفاهی مناسب و سطح آپشن‌های بالا از مهم‌ترین مشخصه‌هایی هستند که کاراکتر محصولات کره‌ای را تشکیل می‌دهند. نسل جدید کیا اپتیما با کد شناسایی جِی‌اف که با طراحی داخلی بسیار جدید در بازار حضور دارد، از خودروهای خانوادگی مجهز به امکانات رفاهی بسیار خوب محسوب می‌شود.

اما تفاوت اصلی این دو خودرو را باید در محرکه کاملا متفاوت آنها جستجو کرد. اپتیما جِی‌اف با پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی و در واقع همان حالت عادی خودروهای مرسوم در بازار حضور دارد، اما تویوتا از یک سیستم محرکه هیبرید استفاده میکند. لفظ هیبرید (Hybrid) به طور کلی به خودرو یا هر وسیله دیگری که بتواند از چند منبع انرژی برای کار کردن استفاده کند یا چند کاربری متفاوت داشته باشد، اطلاق می‌شود. خودروهای هیبریدی برای حرکت از یک منبع سوختی (بنزین یا گازوئیل) به همراه یک یا چند پیشرانه الکتریکی بهره می‌برند. این موضوع مزیت بالایی برای خودرو از نظر مصرف سوخت و شروع پرشتاب دارد و این مورد در رابطه با کمری نیز صادق است. لذا اپتیما هیچ شانسی از این نظر ندارد. اما باید توجه داشت با توجه به تازگی ورود این دسته از خودروها به بازار کشور نباید انتظار رُند بودن خدمات پس از فروششان در حد یک خودروی مجهز به پیشرانه درون‌سوز عادی را داشت.

باید گفت تصمیم با شماست. خرید تویوتا با مشخصه های فنی جدید و با توجه به عرضه اخیر آن به بازار یک چالش جدی به دنبال خواهد داشت. لذا خرید آن را توصیه نمیکنیم. این در حالی است که اپتیما کاملا جا افتاده و چالشهای فنی را از سر گذرانده است.

اما در مقایسه تالیسمان و اپتیما مواردی قابل توجه است.

رنو تالیسمان یک خودروی بی نظیر از هر نظر است که استاندارد جدیدی را در کلاس خود به ثبت رسانده است. رنو در داخل کابین تالیسمان چیزی کم نگذاشته است و از هر نظر بسیار فوق العاده به نظر می آید . طراحی کابین رنو تالیسمان زیبا و لوکس است، متریال کابین تالیسمان عالی میباشد و کیفیت ساخت رنو تالیسمان در سطح کاملا بالایی قرار دارد. در بخش سواری هم تالیسمان یک تجربه ای جدید از لذت سواری با رنو را به شما میدهد. نرمی و سواری تالیسمان عالی است، فرمان پذیری خوب و دقیقی دارد، ارتفاعش مناسب است و دو حس سواری لوکس و اسپرت را میتوانید در تالیسمان تجربه کنید و از همه مهم تر ترمز های ایمن و پر قدرت تالیسمان هستند که باعث میشود تا شما در هر سرعتی با خیال مطمئن به ادامه مسیر بپردازید.

علاوه بر این مزیت عالی دیگر تالیسمان مصرف سوخت اقتصادی اش است زیرا با سوزاندن 6.2 لیتر بنزین در  100 کیلومتر خیال مالک خود را از بنزین زدن های پی در پی راحت میکند و نشان از کم استهلاک بودن رنو تالیسمان است. برای انتقال قدرت تالیسمان هم رنو از یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ EDC استفاده کرده است که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را نیز دارا میباشد. گیربکس پیشرفته رنو تالیسمان که یکی دیگر از نقاط قوتش محسوب میشود با موتور خودرو کاملا هماهنگ است و تعویض دنده هایی نرم ، سریع ، دقیق و لذت بخش را به شما تقدیم میکند.

اما نسل چهارم Optima  که با  کد JF  به بازار عرضه میشود یک تحول برای کیا و مخصوصا مدل اپتیما حساب میشود. زیرا اپتیما JF در بسیاری از بخش ها باز طراحی شده است. اما علت قرار گرفتن کیا اپتیما JF  در جایگاه دوم ایرادات اندکی است که هنوز کامل بر طرف نشده است و برای این کلاس خودرو چندان جالب نیست .کیا با باز طراحی 90% بدنه اپتیما نسبت به قبل نمایی جذاب و هماهنگ را به وجود آورده است که به خوبی حس لوکس بودن را منتقل میکند. بیش ترین دگرگونی را کیا در داخل کابین اپتیما انجام داده است.

طراحی کابین اپتیما کاملا به روز است و ترکیبی از طراحی اسپرت ، لوکس و کار آمد است. علاوه بر این متریال کابین اپتیما هم از نظر کیفیت بسیار افزایش یافته است. ارگونومی اپتیما JF هم خوب است و فضا سازی داخل اتاق هم برای این کلاس مناسب است و فضایی جادار را در اختیار شما قرار میدهد. امکانات رفاهی و ایمنی اپتیما در سطح بالایی قرار دارد و خیلی خوب است اما در برابر رنو تالیسمان حرفی برای گفتن ندارد چون تالیسمان با داشتن برخی آپشن های انحصاری در این کلاس خودرویی گوی رقابت را از همه رقباء خود ربوده است.

کیا اپتیما JF بهترین مدلی از اپتیما است که تا به حال بر روی خط تولید قرار گرفته است و اکنون از هر زمان دیگری ارزش خریدش بالاتر است . ولی در این مقایسه تالیسمان است که حرف های بیش تری برای گفتن دارد و این نکته ای است که باعث شده است تا رنو تالیسمان بهترین انتخاب این بازه قیمتی باشد و با توجه به قیمت مناسبش ارزش خرید کاملا بالایی دارد.

پس باید تالیسمان را گزینه اول خودروهای سدان صفر کیلومتر این رده قیمت خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان، اپتیما را گزینه دوم و کمری را در رتبه سوم ارزش خرید جای داد.

در میان خودروهای شاسی بلند تعدد گزینه های مطرح کار را کمی پیچیده میکند. هوندا CV-R، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر، هیوندای سانتافه و هیوندای توسان گزینه های قدری هستند که نیاز به بررسی دقیق دارند.

در خصوص ژاپنی ها باید گفت اوتلندر و CRV هر دو از موتور‌هایی هم‌حجم بهره می‌برند که 2.4 لیتری است اما قدرت موتور CRV بیشتر از اوتلندر بوده و البته شتاب‌گیری هوندا نیز بهتر از میتسوبیشی است. با این وجود قیمت CRV بسیار بالاتر از اوتلندر بوده و همین امر موجب شده تا در بازار و در کوچه و خیابان کمتر هوندا CRV را ببینیم، این در حالی است که این خودرو لقب بهترین SUV سال 2015 را نیز در دنیا یدک می‌کشد. اما این القاب و عناوین نتوانسته توجیه مناسبی برای قیمت‌گذاری تند این خودرو باشد. هر دو خودرو از نظر طراحی در سطح خوبی قرار داشته و زیبا هستند، درون کابین هر دو خودرو با کیفیت است اما امکانات هوندا در تیپ فول آن کمی بیشتر از میتسوبیشی است.

در سوی دیگر خدمات پس از فروش میتسوبیشی نیز برگ برنده اوتلندر را رقم می‌زند و همین امر سبب شده تا در بازار اوتلندر خودروی موفق‌تری باشد. باوجود داشتن موتور قوی‌تر هوندا در کم مصرف بودن نیز از اوتلندر پیشی گرفته است و مصرف سوخت حدود یک لیتر پایین‌تر را تجربه می‌کند. در بحث شتاب‌گیری نیز CRV خودروی چابک‌تری نسبت به اوتلندر است. به‌طور کلی می‌توان هوندا را خودرویی برتر به لحاظ مقایسه مشخصه ها دانست اما قیمت کمتر و البته خدمات پس از فروش گسترده توانسته موفقیت را برای اوتلندر رقم بزند و بازارپسندی خوبی برای آن ایجاد کند.

اما نیسان ایکس تریل به معنای واقعی خودروی خانواده است. فضای داخلی راحت و گسترده ، صندوق عقب جادار ، پیشرانه قدرت مند و اقتصادی ،گیربکس پیشرفته و هوشمند ، سیستم تعلیق پیشرفته چهار چرخ ، طراحی مستحکم و نوآور شاسی و امکانات رفاهی داخلی همگی ضامن امنیت و آرامش شما در طول سفر خواهند بود .  وقتی که نیسان ایکس تریل با میتسوبیشی اوتلندر مقایسه میگردد هر دو ماشین مناسب و خوب میباشند ولی اگر قیمت و مشخصات فنی و ظاهری را همگی با هم در نظر بگیریم در مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل بدون شک نیسان ایکس تریل تازه وارد برنده این رقابت خواهد بود. فراموش نکنید حضور نیسان در بازار ایران بسیار قوی تر از میتسوبیشی بوده و این برند بازارپسندی مطلوبی نیز در بازار ایران دارد که یک مزیت بسیار قوی برای آن به شمار میرود.

پس اگر به طراحی و کاربردی بودن ماشین بیش از حد اهمیت میدهید و کیفیت ساخت بالای نیسان ایکس تریل و و قابلیت های جذابش شما را جذب خود کرده است ما خرید آن را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا بهترین گزینه برای شما به شمار میرود و ماشین فوق العاده ای از همه لحاظ میباشد.

در مقایسه سانتافه و نیسان ایکس تریل باید گفت در نگاه اول و در بخش طراحی خارجی، هیوندای سانتافه دارای ظاهری به روز و مدرن تر نسبت به ایکس تریل است؛ به گونه ای که طراحی عقب ایکس تریل اصلا نمایان گر یک خودرو مدل 2016 نیست و شاید بتوان طراحی عقب این خودرو را با نسل قبل سانتافه مقایسه کرد!

هیوندای سانتافه یک کره ای با کیفیت است که طراحی خارجی و داخلی جذابی دارد و بازار فروشش هم در نمونه های صفر کیلومتر و کارکرده هر دو بسیار خوب است. علاوه بر این قیمتی رقابتی دارد و با توجه به اینکه در بازار جا افتاده است برای نیسان ایکس تریل جدی ترین رقیبش به شما میرود.  اما نیسان ایکس تریل خودرویی کامل ، مدرن ، زیبا ، قدرتمند ، چالاک ، خانوادگی ، چند منظوره و … میباشد که از همه لحاظ از هیوندای سانتافه یک پله بالاتر  میباشد. اما این تمام ماجرا نیست!

هیوندای دارای شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش با بیش از 60 نمایندگی در 25 استان کشور است و همچنین علاوه بر واردات قطعات از طریق نماینده اصلی، تامین قطعات از سوی واردکنندگان متفرقه نیز کار را برای سانتافه سواران آسان کرده است. نیسان هم دارای شبکه فروش و خدمات پس از فروش در بیش از 10استان است. همچنین در بازار، خرید و فروش دست دوم سانتافه دارای رونق بهتری نسبت به ایکس تریل است. قیمت پایین تر سانتافه را هم که به این موضوع اضافه کنید ترازو به صورت جدی به سوی سانتافه سنگینی خواهد کرد. فراموش نکنید نیسان اخیرا و پس از تحریم وارد بازار ایران شده و برندی است که باید در بلند مدت انتظار رقابت جدی در بازار با محصولات کره ای را از آن داشت.

در بررسی هیوندای سانتافه و هیوندای توسان، ما توسان را توصیه می کنیم مگر اینکه واقعا به فضای بیشتر و سه ردیف صندلی سانتافه نیاز داشته باشید. توسان دارای مصرف سوخت بهتر, نمرات تست تصادف بهتر، وسایل و آپشن های بیشتر و تجربه ی سواری بهتری می باشد. برعکس ذهنیت قبلی، این توسان است که سیستم هشدار خروج از لاین فعلی, هشدار برخورد از جلو, ترمز خودکار، چراغ های جلوی LED و چراغ های جلوی هوشمند را ارائه می کند.

هندلینگ خوب ، سواری لذت بخش و سیستم تعلیق توانمند همه دست به دست هم داده اند تا هیوندای توسان یک اتومبیل نرم و ایده آل باشد و کنترل آن هم بسیار راحت گردد . سیستم تعلیق هیوندای توسان در دفع ضربات حاصله از پستی بلندی بسیار خوب عمل میکند . هم چنین پایداری بسیار خوبی دارد و شما در سرعت های بالا با اطمینان وارد پیچ میشوید و با چسبندگی مطلوبی میدان پیچ را طی میکنید . فرمان پذیری هیوندای توسان هم دقیق و لذت بخش است و حس خوبی به راننده منتقل میکند . هم چنین هیوندای توسان ترمز های خوب و مطمئنی دارد که اطمینان حرکت در سرعت های بالا را به شما میدهد . هیوندای توسان های جدید عموما از نوع دیفرانسیل جلو هستند اما به تعداد محدود هیوندای توسان AWD هم با قیمت گزاف به ایران آمده است.

پس هیوندای توسان جدید ماشین خوبی است و با ویژگی هایی مانند ظاهر جذابی که دارد توانسته فروش خوبی را تجربه کند اما با قیمت بالایی که دارد ارزش خرید مناسبی در قیاس با رنو ندارد و در این رنج قیمت رنو کولئوس ماشینی است که ویژگی های بسیار بیشتر و جذابتری را در اختیار شما قرار میدهد.

رنو کولئوس از هیوندای توسان قابلیت حرکتی بهتری دارد و تا حدودی مصرف سوخت پایین تری دارد، ضمن اینکه مالکان رنو کولئوس از هماهنی بخش فنی ماشین خود رضایت کامل دارند. این خودرو با وجود اینکه در کلاس ماشین های کراس اوور قرار دارد و سواری خانوادگی ارائه میکند اما هندلینگ عالی دارد و زمانی که با آن سریع حرکت میکنید مانورپذیری خوبی را شاهد هستید و رانندگی آرام و گاهاً پر هیجانی را با رنو کولئوس میتوانید تجربه کنید. رنو کولئوس به طور عادلانه در همه بخش ها از هیوندای توسان یک پله بهتر است و بازار فروش عالی رنو کولئوس هم در این روز ها دلیل دیگری است که ارزش خرید آن را بالا میبرد.

پس باید رتبه خرید خودروهای صفر کیلومتر شاسی بلند را به رنو کولیوس داد. در رده بعدی و در میان کره ای ها توسان گزینه بهتری است و با توجه به مزیت بازارپسندی رتبه دوم خرید را به خود اختصاص میدهد. رتبه سوم کمی چالش بر انگیز است، انتخاب میان سانتافه و اوتلندر کار سختی نیست، بدون شک اوتلندر کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سانتافه دارد، اما سانتافه از مزیت بازار و پشتیبانی بسیار خوب بهر میبرد. در مقایسه با نیسان هم اوتلندر مزیتی همچون آفرود بودن را دارد. پس اگر بخواهیم تمامی شرایط را در نظر بگیریم نیسان گزینه مطلوب تری است. اما با لحاظ گزینه بازار سانتافه را میتوان گزینه سوم معرفی کرد. اما در صورتی که میخواهید آفرود را در خودروی خود داشته باشید اوتلندر دارای مشخصه های بهتری است.

تنها گزینه کراس اوور صفر کیلومتر این رده قیمت خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان، تویوتا CHR است.

CH-R بر اساس معماری بدنه TNGA بنا شده که پریوس نیز بر اساس همین پلتفرم ساخته شده بود. بدنه عضلانی این خودرو کاملا چهره‌ای اسپرت، فضایی و تهاجمی را به‌رخ می‌کشد که تا سالها قدیمی نخواهد شد. در نظرسنجی ها کمترین رضایت از عملکرد دینامیکی و قدرت موتور و بیشترین نیز مربوط به کیفیت سواری و هندلینگ تویوتا CH-R توصیف شده است. از لحاظ ورود سر و صدا به داخل کابین، تویوتا بسیار قوی عمل کرده و کابینی آرام را مهیا نموده است. کروز کنترل راداری، سیستم شناسایی نقاط کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و هفت کیسه ایمنی C-HR  را به یکی از معدود خودروهای این سگمنت تبدیل می کند که با چنین تجهیزات ایمنی کاملی عرضه می شود. اما تویوتا قیمت به نسبت بالایی را برای جدیدترین محصول خود در نظر گرفته است و در نهایت می توان اینطور عنوان کرد که نیسان جوک اسپرت با موتور 1.6 لیتری توربو 190 اسب بخاری به عنوان رقیب مستقیم C-HR در بازار جهانی ارزان قیمت تر از این تویوتا عرضه می شود و در بازار ایران نیز خرید آن با بودجه 174 میلیون تومانی امکان پذیر است. لذا خرید تویوتا زمانی توصیه میگردد که شیفته این خودرو شوید.

مقایسه خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان ( کارکرده )

وارد خودروهای دست دوم که میشوید کار کمی سخت میشود. تعدد برندها و گزینه های هر برند کار را کمی سخت و پیچیده میکند.

بی ام و 320i، بی ام و 328i، کیا اپتیما JF، تویوتا کمری XLE هایبرید، رنو تلیسمان E3،  لکسوس ES250 و لکسوس IS250 گزینه های سدان مطرح این رده خودروهای 200 تا 250 میلیون تومان هستند.

برای سادگی موضوع بهتر است این خودروها را در دو سری لوکس و خودروهای اقتصادی بررسی کرد. بدون شک خودروهای لکسوس و بی ام و در زمره خودروهای لوکس و دیگر خودروها بعنوان خودروهای اقتصادی مطرح هستند.

از میان طیف گسترده مدل‌ها و تیپ‌های سری۳، تنها مدل سدان این خودرو در 2 مدل ۳۲۰ و ۳۲۸ دیفرانسیل عقب به کشور وارد شده است. سری۳‌های جدید در 3 تیپ تجهیزاتی مدرن، لاکچری و اسپرت‌لاین عرضه می‌شوند که تفاوت این 3 تیپ مختلف را می‌توان در رنگ‌بندی کابین، کیفیت متریال استفاده شده و سطح تجهیزات جست‌و‌جو کرد. ب‌ام‌و در ساخت نسل جدید سری۳ سنت‌شکنی کرده و به جای استفاده از پیشرانه‌های اتمسفریک، برای مدل‌های 320 و 328 از یک پیشرانه مشترک ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربو استفاده کرده است. این پیشرانه به سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است.

اما لکسوس زیر مجموعه لوکس‌ساز تویوتا محسوب می‌شود و خودروهای آن همواره با برندهای خوش‌نام آلمانی رقابت تنگاتنگی داشته‌اند. بسیاری از کارشناسان خودرو، مهم‌ترین ضعف لکسوس در مقابل بنز و ب‌ام‌و را در طراحی فاقد اصالت آن می‌دانند. اما لکسوس مدتی است رویه خود را تغییر داده و با تزریق چاشنی جذابیت به پیکره خودروهایش، در زمینه طراحی نیز توانسته برای رقبای پرادعای آلمانی قدعلم کند.

در مقایسه سری 3 بی ام و و لکسوس IS باید گفت هر دو خودرو موتورهای ساده ای دارند. بی ام و دارای مصرف سوخت بهتری نسبت به لکسوس است. در واقع بی ام و در مصرف سوخت خیلی بهتر از لکسوس است به صورتی که حتی موتور بی ام و با کارایی کمتر هم مصرف سوخت بهتری نسبت به موتور لکسوس با بالاترین کارایی می باشد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که به جذابیت سواری با سری۳ می‌افزاید، گیرباکس ۸ سرعته تیپ‌ترونیک ZF این خودرو است.

در زمینه تجهیزات امنیتی علیرغم اینکه هر دو خودروها تعداد زیادی تجهیزات حفاظتی قوی امنیتی را ارائه می کنند، اما به نظر ما تجهیزات امنیتی اضافی بی ام و در این زمینه کمی بی ام و را به جایگاه برنده نزدیک تر می کنند.

سری 3 قیمت کمتری نسبت به لکسوس IS دارد. با اینکه لکسوس از نظر عملکرد و آپشن و دیگر جنبه ها نسبت به قیمتش می ارزد اما هم راستا قرار دادن لکسوس با نام پر آوازه ی بی ام و سری 3، دینامیک رانندگی عالی آن و لیست وسیع انتخاب طراحی بدنه و آپشن های موتورها کار سختی است. البته فراموش نکنید لکسوس هزینه نگهداری کمتری نسبت به ب ام و یا بی ام دبلیو دارد که با توجه به مصرف سوخت و استهلاک آن نمیتوان مزیت قابل توجهی دانست. در نهایت بی ام و با مشخصه هایی همچون قدرت بالا و بازدهی مناسب پیشرانه، گیربکس بی نظیر 8 سرعته، هندلینگ مثال زدنی و خدمات پس از فروش مناسب در کنار برند پرآوازه بی ام یک گزینه بی رقیب در مقابل لکسوس است.

در مورد کیا اپتیما JF، تویوتا کمری XLE هایبرید و رنو تلیسمان E3 که بعنوان خودروهای اقتصادی از آن نام بردیم، تمامی توضیحات داده شده در قسمت خودروهای صفر کیلومتر که به آنها پرداخته شد همچنان پابرجاست و اگر مشکل بودجه ندارید پیشنهاد میکنیم خودتان را درگیر چالش خودروهای دست دوم نکنید. بخصوص اینکه این خودروها به علت تعدد سیستم ها و امکانات رفاهی نیاز یه حساسیت و کارشناسی دقیقی دارند. پس رنو تالیسمان را بعنوان گزینه اول، اپتیما را گزینه دوم و کمری را در رتبه سوم ارزش خرید باید جای داد.

تویوتا Rav4، هیوندای توسان، هیوندای سانتافه، هوندا CV-R، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی اوتلندر، رنو کولیوس و ولوو XC60 گزینه های مطرح سدان کارکرده این رده قیمت هستند.

در بخش خودروهای صفر کیلومتر به این خودروها پرداخته شد و کلیه توضیحات مندرج در آن قسمت در زمینه خودروهای کارکرده نیز معتبر خواهد بود. به طوری که رتبه یک تا سه به ترتیب متعلق به رنو کولیوس، هینوداس توسان و اوتلندر یا سانتافه خواهد بود.

در توضیح ولوو xc60 باید گفت این خودرو از لحاظ کیفیت ساخت، مشخصات فنی، ایمنی، زیبایی و امکاناتدر سطح بسیار خوبی قرار دارد. ولوو xc60 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. امکانات رفاهی آن مثل سقف پانوراما روکش چرمی و گرمکن برای تمامی صندلی‏ها، کروز کنترل و سنسور پارک تنها بخشی از لیست بلند بالای تجهیزات رفاهی این خودرو است. از نظر سیستم تعلیق، خیلی نرم بوده و هندلینگ فوق العاده ‏ای دارد. اما باید توجه کرد که نگهداری ماشین های ولوو در ایران به دلیل موتورهای حساسی که دارند کار مشکلی است و باید در نوع بنزین و روغن موتوری که در آنها استفاده میشود دقت فراوانی کرد. کمبود قطعات، قیمت غیر رقابتی و بازار دست دوم ضعیف عواملی هستند که خرید این خودرو را توجیه ناپذیر نموده است.