بررسی خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان - کارشناسی خودرو ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان
3.3/5 - (6 امتیاز)

در این رده قیمت خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان نیز همانند رده قیمت پیشین محل عرضه تک خودروهای لوکس است.

خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان

مقایسه خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان ( صفر )

در مورد ب ام و 730LI ، این خودرو در حال حاضر لوکس ترین و بهترین ماشین لوکس موجود در کشور است که به صورت رسمی به فروش میرسد و خدمات پس از فروش عالی دارد. یکی از ماشین هایی که با انبوهی از ویژگی های مثبت و قیمت گذاری مناسب فروش عالی تجربه کرد همین ب ام و 730LI میباشد. لذا خرید آن را میتوان بسیار به جا دانست. البته شاید بتوان مدل های کارکرده آن را با قیمت مناسب تری خریداری کرد.

مقایسه خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان ( کارکرده )

اما کلاس سدان خودروهای کارکرده را باید عرصه اصلی چالش دانست. در  رده خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان، نمیتوان خودروها را از دیدگاه آپشن و … مقایسه کرد بلکه تفاوت ها ناشی از فناوری های بالا و پشتیبانی احتمالی در کشور است که منجر به ترجیح یک خودرو به خودروی دیگر میگردد و نمیتوان یک خودرو را کلا برتر از دیگری دانست.

بی ام و 650i گرن کوپه، بنز S500، مازراتی کواتروپورته و مازراتی گرن کبریو خودروهای بسیار خوش نام از برندهای بزرگ هستند. در کل باید برندهای آلمانی را گزینه های مطلوبتری معرفی کرد. این موضوع را باید در سن بالاتر گزینه های ایتالیایی مازراتی، هزینه های بالای نگهداری این خودروها و همچنین طراحی ساده تر این خودروها در مقابل ماهیت کاملا لوکس گزینه های آلمانی باید جستجو کرد.

در مقایسه بنز و بی ام و مشخصات دو خودرو را باید بسیار نزدیک به هم دانست. بی ام و سری 6 گرن کوپه جدیدترین و البته گرانترین مدل بی ام و بوده که در تعداد محدود به بازار داخلی راه یافته است. این خودرو در کلاس خودروهای کوپه چهار درب قرار دارد و کابین آن فقط برای نشستن چهار سرنشین در نظر گرفته شده است. طراحی جذاب و اسپرت در کنار قابلیت های بالای فنی و همچنین انبوه تجهیزات و امکانات رفاهی از جمله محاسن این مدل منحصر بفرد هستند. البته با وجود هندلینگ و فرمان پذیری قابل توجه وزن نسبتا زیاد و ابعاد بزرگ آن در پیچ ها اندکی مشکل ساز میشود.

در سوی مقابل آن مرسدس برای S500 از هیچ تلاشی فروگذار نکرده تا محیطی با بالاترین کیفیت مواد و پیشروترین تکنولوژی ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. طراحی داخلی S-class ترکیبی از زیبایی و بکارگیری بهترین مواد اولیه و انبوه امکانات رفاهی و ایمنی برای سرنشینان می باشد، گواه این ادعا نیز استفاده از چرم اعلای Nappa و بکارگیری چوپ گردو در کنار صفحات لمسی دوقلو و انبوه است. کلاس S از برخی ویژگی های منحصر بفردی استفاده می کند که شامل صدای قویتر اگزوز، سیستم Airmatic 4matic یا سامانه تنظیم عملکرد، ویژگی کج شدن بدنه خودرو در پیچها، سامانه Curve tilting یا تنظیم زاویه خودرو بصورت هوشمند که راحتی سرنشینان در مسیرهای پر پیچ و خم را تضمین می کند. این ویژگی ها بنز را یک سر و گردن بالاتر از بی ام و قرار میدهد. با قیمت نزدیک به دو میلیارد تومانی نسخه صفر کیلومتر Sکلاس، شاید بتوان دو خودرو مجلل و عالی دیگر خرید،که البته شاید هر دو آنها روی هم، به‌اندازه S کلاس آپشن نداشته باشند! طراحی ظاهری خاص و تعداد بسیار محدود S کلاس جدید در ایران هم عاملی شده تا افراد تمایز طلب را به هر قیمتی به سمت خود جلب کند.

لذا باید با اندکی تفاوت و گرایش بیشتر بنز و برند آن به سمت لوکس بودن، S500 را باید گزینه بهتری از بی ام و دانست. به این ترتیب و با لحاظ مزیت های ذکر شده در خصوص مازراتی و دو برند آلمانی بنز را میتوان گزینه اول و بی ام و را رتبه دوم ارزش خرید معرفی کرد.

اما برند ایتالیایی مازراتی با آن لوگوی سه شاخ خود موفق شده در ایران ابهت خاصی در ذهن مردم به وجود آورد تا جایی که به عنوان نماد یک خودرو لوکس تمام عیار مشهور شود.

مازراتی کواتروپورته را می توان الهه جذابیت و اصالت ایتالیایی خطاب کرد. بزرگترین ایراد این خودرو را میتوان از نقطه نظر راحتی دید که دلچسبی چندانی در این مورد وجود ندارد. نرمی در سواری، در حد انتظاری که از برندهای لوکس برجسته دارید نیست. انتخاب حالت نرم کمک فنرها نیز تاثیر چندانی ندارد و خودرو در سطوح ناهموار، لرزش و تکان های زیادی دارد. طراحی قدیمی کابین، صدای ناهنجار و عایقبندی نامطلوب کابین خودرو، نبود تجهیزات ایمنی پیشرفته، استهلاک نسبتا بالا، ارتفاع کم خودرو و نامناسب بودن آن برای جاده های شهرهای ایران از ایرادات دیگر این خودروی لوکس است. البته با خرید کواتروپورته جدید باید با مشکلاتی نظیر نبود لوازم جانبی در کشور و یا مشکلات شماره گذاری دست و پنجه نرم کنید. قیمت نجومی آن هم مزید برعلت شده است که برای متفاوت بودن و جلب توجه، بهای زیادی است. در نهایت اگر به دنبال خودوریی لوکس هستید که افت قیمتش را هم کرده باشد کواتروپورته 2012 میتواند گزینه مناسبی البته در کنار آن باید هزینه های نگهداری سنگین این خودروی لوکس مازراتی را لحاظ کرده باشید.

در بررسی مازراتی گرن‌کبریو باید گفت طراحی جذاب و چشم گیر، فرمان پذیری اسپرت و در عین حال نرم تر از پورشه و خاص بودن صدای پیشرانه از مزایای این خودرو و طراحی نسبتا ساده کابین خودرو، مصرف سوخت زیاد، قیمت بالا، استهلاک بالای جلوبندی، هزینه تعمیر بالا و وزن زیاد ایرادات این خودرو هستند. اگر به دنبال خودرویی منفاوت و لوکس هستید و خیلی به شتاب گیری فکر نمیکنید، در خرید مازراتی گرن کابریو شک نکنید.

لذا در نهایت رتبه سوم را به مازراتی کواتروپورته و رتبه آخر ارزش خرید را باید به گرن کابریو داد.

تنها خودروهای کارکرده شاسی بلند در رده خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان لکسوس LX750 است. خودرو لکسوس lx570 را می‏توان همزاد لندکروز دانست. کیفیت ساخت بالای آن و همچنین داشتن برند  لکسس LX570 ، قیمت بالایی را در بازار ایران رقم می‏زند.کابین LX فضایی لوکس را در اختیار سرنشینان می‏گذارد به خصوص اینکه پوشیده از چرم و چوب با کیفیت بوده و جلوه‏ای زیبا دارد. مصرف سوخت بالای این خودرو،  یکی از معایب آن محسوب می‏شود.LX ، مناسب مصارف شهری نیست اما از آن دسته از خودروهایی بوده که برای مسافرت‏های طولانی، خانوادگی و عبور از مسیرهای ناهموار مناسب است. لذا خرید این خودرو برای مصارف شهری توصیه نمیگردد به خصوص با توجه به حجم بالای خودرو و وضعیت باریک خیابان های شهری!

در انتها لازم به ذکر است در رده خودروهای 800 تا 900 میلیون تومان فقط خودروهای موجود در بازار ایران بررسی شده است.