بررسی خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان - کارشناسی خودرو ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان
1.3/5 - (23 امتیاز)

در خودروهای صفر کیلومتر این رده خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان، به جز چند مورد، خبر خاصی نیست و شاید چالش اصلی انتخاب را بتوان در خودروهای دست دوم دید.

خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان

مقایسه خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان ( صفر )

در سدان های این رده دو خودروی لنسر و کیا سراتو 2000 مشاهده میشود. سراتو خودرویی است که متعدد بودن آپشن هایش بارز ترین نقطه قوتش است و بعد از آن اتاق جادار و با کیفیتش ، سواری و هندلینگ خوب و اسپرت ، موتور پر قدرت و گیربکس عالی است که به چشم می آید. سراتو از پر فروش ترین های کلاس خود است و بازار دست دوم بسیار خوبی نیز دارد. بنابراین نسبت به لنسر ارزش خریدش با توجه به ویژگی هایش و بازار فروشش بسیار بهتر است. لنسر علیرغم اینکه از لحاظ فنی خودروی خوبی است ولی شتابگیری بسیار ضعیفی دارد. علاوه بر این طراحی اش نیز ساده است و برای همه دلنشین نمی باشد. هندلینگ خوب و سیستم صوتی حرفه‌ای هم بارز ترین نقاط مثبت لنسر است . اما بازار فروش بسیار ضعیف و کم طرفدار بودنش ارزش خرید لنسر را پایین نگه داشته است. لذا سراتو را باید بهترین خودروی صفر کیلومتر این رده قیمت دانست. اما در صورتی که از معیار صفر کیلومتر بودن را از معیارهای خرید خود خط بزنید با این بودجه میتوانید خودروی دست دوم به مراتب بهتری را بخرید که در ادامه به آن پرداخته شده است.

در بخش خودروهای شاسی بلند دو گزینه سوزوکی ویتارا 2400 (داخلی) و چری تیگو 7 پیش روست. هر دوی این خودروها یکی با فیس لیفت جدید و دیگری بعنوان محصول تازه وارد به بازار عرضه شده اند. سوزوکی گرند ویتارا جدید توسط ایران خودرو و با همکاری شرکت Suzuki ژاپن در دو مدل اتوماتیک و دستی  با تغییراتی در طراحی ظاهری و تجهیزات به خیابان‌های ایران آمده است. مدل فیس لیفت شده سوزوکی ویتارا از نظر فنی تفاوتی با مدل ۲.۴ لیتری ندارد و از همان مجموعه موتور و گیربکس در آن استفاده شده است. در نمای ظاهری باید به سپرهای جدید، آینه‌های جانبی جدید، جلوپنجره و رینگ‌های جدید این خودرو اشاره کرد، ضمن اینکه یکی از بزرگترین ایرادهای سوزوکی ویتارا یعنی نبود سانروف نیز در این مدل بر طرف شده است. لذا اضافه شدن سانروف، تودوزی چرم، غربیلک فرمان چرمی و آینه‌ های تاشوی برقی مجهز به راهنما از جمله مهم‌ترین تغییراتی هستند که در گرند ویتارای فیس لیفت ایجاد شده است.

در بررسی چری باید گفت طراحی ظاهری تیگو 7 بر خلاف مدل های قبلی بسیار ساختار شکنانه و جنجالی بوده بطوریکه در بعضی از المان نظیر چراغهای جلو اغراق گردیده است. چری تیگو 7 از قاعده آپشن های کامل خودروهای چینی مستثنی نبوده و به تجهیزاتی از قبیل رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های برقی، سانروف پانوراما، حالات رانندگی اقتصادی/اسپرت، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی با پورت USB و 6 بلندگو، صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی با GPS و اتصال بلوتوث، DVD پلیر، کامپیوتر سفری 4.8 اینچی، ایربگ‌های جلو و جانبی، تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای  تجهیز شده است. اما مهمترین آپشن این خودرو سیستم دوربین 360 درجه ست که در هنگام پارک خودرو و یا گذر از مناطق صعب العبور بسیار به راننده کمک می کند. در خصوص ایمنی تیگو 7 باید گفت که طبق ادعای چری این خودرو توانسته به لطف 6 کیسه هوا ،استفاده از فولاد سخت در نقاط حساس بدنه و استفاده از سیستم های کمک ترمز ABS, EBD و TCS از موسسه استاندارد چین 5 ستاره ایمنی را دریافت کند .ترمز های تیگو توسط کمپانی بوش آلمان طراحی شده است از همین رو طی مسافت 40 متر سرعت خودرو از 100 کیلومتر به صفر می رساند که در بین محصولت چینی یک رکورد تلقی می گردد. از دیگر امکانات کم راننده تیگو  سنسور کنترل فشار باد لاستیک‌ها و سامانه‌ی نگهدارنده‌ی خودرو در شیب جاده (HHC) استفاده می باشد.

در نهایت باید گفت هر دوی این خودروها به تازگی به بازار عرضه شده اند اما مزیت ویتارا در قیاس با خودروی چینی برند بهتر و شناخته شدن آن در بازار است، بخصوص اینکه مشخصات فنی خودروی فیس لیفت نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده و صرفا تغییرات ظاهری به منظور جبران نقایص احتمالی خودروی قبلی انجام شده که امتیاز مثبت تلقی میشود. لذا در نهایت پرداخت چنین بودجه ای برای یک خودروی چینی جدید منطقی به نظر نمیرسد، اما خرید ویتارا نیز تنها در شرایطی قابل قبول است که صفر کیلومتر بودن خودرو شرط اصلی شما باشد. در صورت فاصله گرفتن از این شرط با گزینه های متنوع تر کارکرده روبرو خواهید شد.

وولستر بعنوان تنها هاچ بک صفرکیلومتر این رده قیمت یک گزینه مطمئن است. با بیانی ساده می توان هیوندای ولوستر به عنوان یک هاچ بک مقرون به صرفه با ساختار نامتقارن و عجیب و غریب درب های آن توصیف کرد. با لحاظ قیمت مناسب، طراحی نامتعارف اما کاربردی، مصرف عالی سوخت و سبک منحصر به فرد، هیوندای ولوستر را به عنوان گزینه ای مناسب و بازار پسند معرفی کرد.

با ورود به بخش خودروهای دست دوم انبوهی از خودروهای پر اسم و رسم قابل مشاهده است.

مقایسه خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان ( کارکرده )

شاید پرچالش ترین کلاس را باید سدان های این رده خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان دانست. تویوتا کرولا، کمری، تویوتا پریوس، کیا اپتیما، کیا سراتو 2000، هیوندای سوناتا، هیوندای آزرا، هیوندای النترا، رنو فلوئنس E4، رنو سفران 2.5، میتسوبیشی لنسر و نیسان تی ینا (داخلی) انبوهی از خودروهای نسبتا خوش آواره هستند که با تکیه بر برندهای قوی توانسته اند سهم بازار مناسبی داشته باشند. به منظور کوتاهی بحث از پرداختن به تک به تک خودروها اجتناب شده و خودروها دو به دو مقایسه و در نهایت گزینه های بهتر معرفی میشوند.

ابتدا به بررسی رنو فلوئنس، کیا سراتو 2000، هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسر که عمر کمتر و حجم و فضای نسبتا یکسانی دارند میپردازیم.

هیوندای النترا، سدان زیبای کره ایی که در نبود سراتو بی تردید میتوانست اول باشد. این کره ایی (هیوندای النترا) با فروش بالای خود بازار پر رونقی را برای خود دست و پا کرده است. اما سراتو با مواردی چون امکانات رفاهی بالاتر، توان و بازدهی مناسب پیشرانه و ابعاد بزرگتر و جادارتر  از رقیب خود پیشی گرفته و میتواند به عنوان گزینه بهتر از النترا معرفی نمود. میتسوبیشی لنسر علیرغم اینکه از لحاظ فنی خودروی خوبی است ولی شتابگیری بسیار ضعیفی دارد. علاوه بر این طراحی اش نیز ساده است و برای همه دلنشین نمی باشد. هندلینگ خوب و سیستم صوتی حرفه‌ای هم بارز ترین نقاط مثبت لنسر است. اما بازار فروش بسیار ضعیف و کم طرفدار بودنش ارزش خرید لنسر را پایین نگه داشته است. لذا سراتو را باید بهتر از لنسر نیز تلقی نمود. اما در سوی مقابل این خودرو رنو فلوئنس قرار دارد. طراحی رنو در تمامی موارد یک سر و گردن بالاتر از سراتو قرار دارد. از نظر فضا، طراحی داخلی و کیفیت رانندگی و محرکه، همه و همه رنو در موقعیت برتری قرار دارد. هر چند سراتو آپشن دار با وجود بهره بره بردن از 13 اسب بخار نیروی بیشتر و نیز Paddle Shifter یا همان تعویض پشت فرمان دنده ، اسپرت و سریع به نظر می رسد اما این موضوع تنها مربوط به استفاده در بازه زمانی کوتاه است و با استفاده در بازه بلند مدت مانند مسافرت و ترافیک ، این خودرو راحتی لازم را ندارد. لذا در این دسته بندی باید فلوئنس را پیشتاز مقایسه معرفی نمود. خودرویی که با توجه به برند و عمر آن اقتصادی و برای نگهداری بلند مدت مناسب به نظر میرسد.

اما متفاوت ترین خودروی این رده، تویوتا پریوس است. پریوس، پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان و از پرفروش‌ترین برند خودرویی جهان است که سابقه‌‌ی فروش بیش از 7/3 میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف خود را در ۲۰ سال اخیر به همراه دارد. مدلی از پریوس که هم‌اکنون به ایران وارد شده است، نسل چهارم این خودرو محسوب می‌شود که از ترکیب قوای محرکه‌ی پیشرانه‌ی بنزینی و موتور الکتریکی در چرخ‌های جلو بهره می‌برد و این عاملی است که باعث شده تا مصرف سوخت در این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بسته به نوع رانندگی در جاده یا شهر، تنها ۲.۹ تا ۴.۷ باشد. پریوس به هنگام شروع حرکت، تا رسیدن به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت به موتور الکتریکی متکی است و تقریبا هیچ بنزینی مصرف نمی‌کند؛ در شتاب‌گیری و سرعت‌های بالای ۴۵ کیلومتر بر ساعت، موتور بنزینی وارد عمل می‌شود. در بررسی کابین خودرو نیز باید گفت داخل کابین این خودرو هم مانند طراحی بیرون آن عجیب است، قسمت خالی بالای فرمان و نبود نشان‌دهنده‌های دور موتور و سرعت، گیج‌کننده و کمی ناخوشایند به نظر میرسد. تمامی امکانات رفاهی خودروهای دیگر این رده را داراست  و حتی از نمایش اطلاعات روی شیشه نیز بهره میبرد. از نظر سطح ایمنی دارای ۵ ستاره از موسسه استاندارد ایمنی خودروی اروپا میباشد. در نهایت میتوان گفت پریوس خودرویی با فناوری روز و ارزش خرید نسبتا بالا در بلند مدت در قیاس با سایر گزینه هاست که با توجه به طراحی کابین و ظاهر آن میتواند برای گروه خاصی از کاربران که علاقه مند فناوری های روز هستند جذاب باشد.

پیش از بررسی دو خودروی دیگر تویوتا و مقایسه آن با سایر گزینه ها باید متذکر شد خودروهای تویوتا به عنوان خودروهای کم مصرف و کم استهلاک مطرح هستند و بیشتر مشتریان برای نگهداری بلند مدت این خودروها به خرید آنها روی می آورند. امکانات رفاهی این خودروها در قیاس با سایر گزینه های هم رده به نسبت پایین تر است لذا از دید ارزش خرید در رده پایین تری قرار میگیرند. بعنوان مثال در بررسی سوناتا و کرولا، سوناتا خودرویی در کلاس بدنه بزرگ‌تر است که با حجم موتور بیشتر و البته موتور قوی‌تر، شتاب و سرعت بهتری دارد اما کرولا یکی از کم‌استهلاک‌ترین خودروهای دنیا به حساب می‌آید. هر دو خودرو کم استهلاکند اما کرولا کم‌مصرف‌تر نیز است. سوناتا از نظر امکانات در سطح بالایی قرار دارد و از این حیث قابل قیاس با کرولا نیست. خدمات پس از فروش هر دو خودرو مناسب بوده و تا حدی گسترده است. اما اگر ارزش در برابر بهای پرداختی، امکانات رفاهی، طراحی و در انتها بازار دست دوم بهتر مد نظر باشد یک راست باید به سراغ سوناتا رفت.

بزرگ ترین برگ برنده هیوندای سوناتا را در برابر نیسان تیانا نیز میتوان در بخش امکانات رفاهی و ایمنی دانست. سوناتا تقریبا استهلاک زیادی تولید میکند ولی در کل مصرف سوخت مناسبی دارد و در شتابگیری با وجود لختی خاصی که دارد از نیسان تینا تند و تیز تر شتاب میگیرد. در کل نیسان تینا خودروی نرم و راحت است که ظاهری لوکس دارد ولی از کمبود امکانات و شتابگیری ضعیف رنج میبرد و اصلا گیربکس خوبی برای تینا به کار گرفته نشده است. البته علاوه بر این موارد به دلیل محدودیت قطعات و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف، ارزش خرید تینا تا حد زیادی پایین آمده است. اما سوناتا به علت سیمای خوب ، قیمت مناسب ، خدمات پس از فروش راضی کننده و بازار خرید و فروش عالی ارزش خریدش بالاتری دارد و بسیار از تیانا به نظر میرسد.

در بررسی سوناتا و اپتیما باید گفت کابین سوناتا بر خلاف اپتیما که ارگونومی خوبی دارد، چندان دلچسب نیست و کمی گیج کننده به نظر میرسد. امکانات سوناتا خوب است و با توجه به قیمتش کامل به نظر میرسد. اما در کل مصرف سوخت بالا ، لذت پایین رانندگی، کابین با متریال و ایزوله نا مناسب، لختی پیشرانه و جعبه دنده، استهلاک بالا و کیفیت ساخت متوسط از مهم ترین نقاط ضعف سوناتا به شمار میرود و بزرگ ترین نقطه قوت آن هم بازار فروش خوبش و طراحی اش است که اندکی وضعیت آن را نسبت به اپتیما بهبود میدهد. لذا هر دو خودرو خوب هستند ولی اپتیما دارای مشخصه های بهتری در قیاس با سوناتاست و اسپورت تر به نظر میرسد. تنها مزیت سوناتا در قیاس با رقیب هموطنش ظاهر عامه پسندتر آن است که منجر به بازارپسندی بهتر آن میشود.

سوناتا در قیاس با هم وطنش آزرا نیز گزینه بسیار مطلوب تری به لحاظ امکانات، سال تولید و طراحی ظاهری است و ارزش خرید بسیار بالاتری دارد.

در خصوص رنو سفران و لتیتیود باید سفران را گزینه بهتری معرفی که کرد. البته فراموش نکنید لتیتیود در مدل صفر کیلومتر بسیار گرانتر از سفران است و علت قرارگیری آن در رده هم قیمت با سفران عمر بالاتر لتیتیود است که منجر به ارزش خرید پایین تر آن و ریسک پذیر بودن خریدش میشود. سفران در زمینه آپشن ها و طراحی ظاهری نیز کمی بهتر از لتیتیود است و باید در میان محصولات رنو گزینه بهتری معرفی کرد.

اما سوناتا از رقیب فرانسویش نیز سرتر به نظر میرسد. طراحی ظاهری سدان فرانسوی مناسب حال و روز مصرف کننده ایرانی نیست و با توجه به اینکه تنها برندش برای مصرف کننده ایرانی شناخته شده است لذا باز هم سوناتا از این بابت در سوی سنگی وزنه ایستاده است. از بابت کیفیت هم رنوهای عرضه شده به ایران در کره و با همکاری سامسونگ موتورز مونتاژ و به ایران وارد شده اند، لذا انتظار کیفیت برتر مونتاژ اروپایی را هم نمیتوان داشت. لذا سفران بیشتر انتخاب افراد میان‌سالی است که طراحی ظاهری و جذابیت کابین خودرو برایشان در درجه دوم اهمیت قرار دارد و به دنبال هیجان آنچنانی در رانندگی نیستند. از حق نگذریم فهرست آپشن‌های این خودرو در نمونه فول‌آپشن بالاست اما مزیتی چون بازار پسندی برای سوناتا خرید این خودرو را در رتبه های بعدی قرار میدهد.

در نهایت برای جمع بندی در این رده خودروهای 120 تا 140 میلیون تومان، باید گفت اگر دنبال یک خودروی کم هزینه و دردسر و اقتصادی هستید رنو فلوئنس در میان گزینه اول شما خواهد بود. اما اگر دنبال خودرویی حجیم تر با آپشن ها و ظاهر به روز تر هستید سوناتا گزینه عامه پسند تری است و در سوی مقابل آن اپتیما گزینه جوان پسند تری است که در رتبه تقریبا بهتری نسبت به سوناتا قرار دارد. در رده بعدی باید رنو سفران را باید گزینه دیگری معرفی کرد که ظاهر خودروهای کره ای را ندارد اما در بلند مدت انتظار ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

خودروهای شاسی بلند این رده بیشتر آسیایی هستند. ام جی GS، کیا اسپورتیج، سوزوکی گرند ویتارا 2.4 (داخلی)، رنو کولیوس، سانگ یانگ نیو اکتیون، میتسوبیشی ASX، سانگ یانگ کوراندو و هیوندای ix35گزینه های مناسبی به نظر میرسند. در خصوص سوزوکی گرند ویتارا با توجه به امکان خرید صفر کیلومتر این خودرو از پرداختن به آن اجتناب میگردد.

در مقایسه گزینه فرانسوی با کولیوس با هیوندای ix35 به طور خلاصه میتوان گفت این خودرو برابر اکثر خودروهای فرانسوی حرفی از بابت مشخصات ظاهری و طراحی کابین در مقایسه با هیوندای ندارد. اتفاقی که در اکثر موارد مشهود است. کولیوس در شتاب‌گیری اولیه و استارت حرکت، سریع‌تر عمل می‌کند و در واقع به نظر می‌رسد که ix35 کمی تاخیر را چاشنی کار خود می‌کند اما در شتاب‌گیری ثانویه و زمانی که به افزایش ناگهانی سرعت احتیاج دارید (مثلا ‌‌هنگام سبقت‌گیری)، گیربکس 6 دنده ix35 تیز‌تر و کارآمدتر عمل می‌کند و این‌طور می‌توان گفت که عملکرد گیربکس CVT کولیوس، گاهی کسل‌کننده است، مگر اینکه آن را در حالت تیپ ترونیک قرار داده و به صورت دستی تعویض کنید. هر دو خودرو از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی، راضی‌کننده هستند و از جمله تجهیزات مشترک آنها می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، پوشش چرم صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتوماتیک دو‌نقطه‌ای، نمایشگر مرکزی، قابلیت اتصال USB و AUX، بلوتوث، کول باکس، سقف پانورامیک، پرده شیشه‌های جانبی عقب، کروز کنترل و همچنین سنسورهای پارک اشاره کرد. ضمن اینکه کولیوس، تجهیزاتی مانند سیستم صوتی BOSE، سیستم هشدار نقطه کور، ترمز پارک الکترونیکی و همچنین سیستم روشن‌شدن چراغ‌ها به وسیله ریموت کنترل را نیز داراست و ix35 هم در حالت فول آپشن، دارای سیستم تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، شیشه‌های دودی و دوربین دید عقب است.

در حال حاضر، هیوندای ix35 بازار دست دوم بهتری دارد و البته به گفته مالکان، قیمت لوازم یدکی آن نیز نسبت به رنو کمتر است لذا باید هیوندای را گزینه بهتری معرفی کرد.

در مقایسه با ام جی هم باید گفت هیوندای ix35 خودرویی است که دو نسل خود را در بازار ایران تجربه می‌کند. در سوی دیگر ام‌جی GS یک تازه وارد است که هنوز نتوانسته در بازار خود را جا کند. توسان از موتوری پر‌حجم‌تر برخوردار است، اما ام‌جی به لطف داشتن توربو شارژ قدرت بیشتری تولید کرده و البته در شتاب‌گیری نیز موفق‌تر است، از نظر امکانات هر دو خودرو در سطح بالایی قرار دارند. ظاهر هر دو خودرو جذاب بوده و درون کابین نیز کیفیتی قابل قبول دارند. این در حالی است که بازار دست دوم و صفر کیلومتر توسان بهتر از ام‌جی بوده و خدمات پس از فروش گسترده این خودرو نیز در این پر‌فروش بودن بی‌تاثیر نبوده است. توسان در این سال‌ها نشان داده که خودرویی کم‌استهلاک است و دردسر زیادی برای دارندگانش ایجاد نمی‌کند، اما مهر چینی بودن بر پیشانی ام‌جی خورده هر چند از معدود چینی‌های باکیفیت بازار به حساب می‌آید. قیمت بالای این خودرو نیز مزید بر علت شده تا آنطور که باید نتواند در بازار موفق باشد. لذا ارزش خرید هیوندای بسیار بالاتر از ام جی خواهد بود.

میتوبیشی ASX یک خودروی با کیفیت است. اگر سیستم فنی و قطعات ASX را یک‌به‌بک باز کنید متوجه عبارت MADE in Japan روی همه آن‌ها خواهید شد. تمامی تجهیزات و قطعات الکترونیکی این خودرو توسط شرکت Mitsubishi Electronics ساخته شده‌اند و شاید تنها قطعه غیر ژاپنی آن واحد کنترل الکتریکی سیستم هندزفری بلوتوث باشد که توسط شرکتی فرانسوی به تولید می‌رسد! موتور قوی تر هیوندای، ظاهر جذاب تر و امکانات رفاهی کاملتر آن در قیاس با میتسوبیشی و مهمتر از همه بازار دست دوم بهتر هیوندای عواملی است که خرید آن را در اولویت بالاتری قرار میدهد.

در خصوص سانگ یانگ باید گفت هر دوی این خودروها از محصولات با کیفیت بازار هستند که بعضا از قطعات بنز در ساختار آنها استفاده شده است. مشکل اصلی این دو خودرو بازارپسندی آنهاست که در صورتی که به هر دلیلی قصد فروش آنها را داشته باشید شما را گرفتار خواهد کرد. خرید این دو خودرو زمانی توصیه میشود که شناخت کافی از خودرو داشته و با اطمینان از عدم فروش آنها در کوتاه مدت اقدام به خردی آنها نمایید.

شاید نهایتا چالش اصلی را بین دو کره ای اسپورتیج و IX35 دید. این نسل از کیا اسپورتیج که فروش بالایی را تجربه کرده است فقط و فقط مدیون ظاهر جذابش است. طراحی داخل کابین کیا اسپرتیج بر عکس ظاهر بیرونی اش معمولی ، ساده و نسبتا قدیمی بوده که در آن از قطعات پلاستیک سخت بسیار استفاده شده است. به طور کلی مزایای هیوندای Ix35 نسبت به اسپورتیج را در استفاده از موتور های GDI ،عملکرد بهتر گیربکس در هیوندای، ایزولاسیون بهتر کابین، سواری نرم تر در مقایسه با اسپورتیج، ترمز های ایمن تر، وزن سبک تر و مصرف سوخت ایده آل تر باید دید.

در نهایت این بحث باید هیوندای IX35 را باید گزینه بهتری در مقایسه با سایر رقبا معرفی کرد و در رتبه دوم باید اسپورتیج را با تمامی کاستی هایش در قیاس با هیوندای دید که به لطف برند محبوب و بازارپسندیش در این رده قرار میگیرد. گزینه سوم میتواند میتسوبیشی یا رنو کولئوس را بسته به سلیقه خریدار دید.

تنها هاچ بک قابل بحث این رده را باید وولستر دانست. با بیانی ساده می توان هیوندای ولوستر به عنوان یک هاچ بک مقرون به صرفه با ساختار نامتقارن و عجیب و غریب درب های آن توصیف کرد. طراحی نامتعارف اما کاربردی، مصرف عالی سوخت و سبک منحصر به فرد، هیوندای ولوستر را به عنوان گزینه ای مناسب و بازار پسند معرفی کرد. هر چند پرداخت چنین مبلغی برای یک خودروی هاچ بک توصیه نمیگردد. در مورد خودروی آلفا رومئو باید گفت که یک خودروی خاص با هزینه نگهداری بالاست، که در نهایت شما را مجبور خواهد کرد با افت قیمت قابل توجه از آن دل بکنید، لذا توصیه میشود تا حد امکان از آن فاصله بگیرید.