بررسی خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان - کارشناسی خودرو ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان
3.5/5 - (6 امتیاز)

اگر شما هم قصد خرید خودرویی در محدوده خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان را داشته باشید در این مقاله ما را همراهی کنید.

ابتدا به خوردهای صفر کیلومتر میپردازیم.

خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان

مقایسه خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان ( صفر )

در رده سدان دو خودروی بنز CLA و بی ام و 530i هستند. بنز و بی ام و دو هم وطن هستند که همواره رقابتی دوستانه داشته اند و انتخاب بین این دو خودرو چالشی اساسی برای خریداران بوده است. بی ام و سری 5 خودرویی شناخته شده است که با عرضه چندین ساله توانسته جایگاه خود را در میان مشتریان بیابد. CLA سدان جمع و جوری است که سال 2013 برای آن دسته از مشتریانی به بازار آمد که توانایی خریدن CLS را نداشتند. همین موضوع باعث شد تا CLA  تنها در سال نخست آمدنش به فروش 100 هزار دستگاهی برسد که طبق گفته مرسدس، بهترین فروش این کمپانی در 20 سال اخیر بود.

این خودرو مزیت هایی همچون پیشرانه کم حجم و در عین حال پرقدرت، ظاهر جذاب و خاص و آیرودینامیک عالی را با خود دارد و علیرغم ظاهر کلاسیک از دیدگاه فنی بسیار جذاب تر از بی ام است که در سری های مختلف آن تفاوت اندکی را شاهد هستیم. اما در سوی مقابل باید توجه کرد این خودرو را با مشکلاتی همچون سواری ناراحت و خشک، فضای محدود کابین در قسمت عقب، لوازم جانبی نایاب و تاثیر بنزین کم کیفیت داخل بر روی سیستم توربو مواجه است که شما را گرفتار خواهد کرد مگر اینکه قصد حفظ این خودرو را در کلکسیون خودروهای شخصی داشته و استفاده مستمر از آن در برنامه های شما نباشد. لذا بی ام و 530 را میتوان گزینه مطلوب تری معرفی کرد. البته این در شرایطی است که قصد خرید خودروی سدان صفر کیلومتر در رده خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان را داشته باشید.

در کلاس شاسی بلند ولوو XC90، لکسوس RX200 و پورشه ماکان هستیم.

ابتدا به مقایسه ولوو و پورشه میپردازیم. پورشه ماکان که به لطف معین موتور از خدمات پس از فروش فوق العاده ای بهره میبرد و از همه بخش های ماشین بالاترین سطح عملکرد را شاهد هستیم با توجه به رنج قیمتی ماشین بهترین شاسی بلند اسپرت میباشد که به شما سواری با ماشین سدان اسپرت، هندلینگ ماشیین کوپه و کاربردی بودن ماشین شاسی بلند را میدهد و کاملا تمام انتظارات شما را از یک ماشین لوکس که ساخت پورشه باشد برآورده میکند.

در سوی مقابل ولوو xc90 شاسی بلند گران قیمتی است که در مقایسه با پورشه ماکان در بازار ایران به دلایل فنی و غیر فنی  از نگاه کلی ضعیف تر عمل میکند. علاوه بر این بازار دست دوم ولوو XC90 در ایران بسیار ضعیف است و دلیل آن عدم رضایت مشتریان این خودرو از خدمات پس از فروش این خودرو در ایران میباشد.  و اصلا موقع خرید آن نباید به فروشش فکر کنید زیرا یکی از دلایل ارزش خرید پایین ولوو xc90 همین است که مدت زمان زیادی را برای فروش آن باید صبر کنید!

اما لکسوس را میتوان به عنوان گزینه دوم مورد بررسی قرار داد. در زمینه امکانات رفاهی RX200t چیزی از رقبای خود کم ندارد و حتی در مواردی برتر است بنابراین کسانی که به دنبال یک کراس‌اوور کم‌مصرف و راحت هستند حتماً این خودرو پیشنهاد میکنیم. تنها موردی که می‌تواند شما را به سمت رقبا بکشاند شتاب شتاب و قدرت موتور بهتر آن‌ها است. منتهی باید گفت که خریداران RX را طیفی تشکیل می‌دهند که راحتی و هزینه پایین نگهداری برایشان اولویت دارد و بازار دست دوم بهتری را نیز تجربه خواهند کرد. تلفیق ظاهر جذاب، امکانات رفاهی مناسب و توانایی حرکتی خوب RX200t سبب می‌شود تا شما خیالتان از بازار فروش خودرو راحت باشد.

بنز GLA را باید بعنوان تنها کراس اوور در رده خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان دید. این خودرو اوایل ورود خود را به بازار ایران تجربه میکند. خودرویی است با عملکردی فراتر از انتظار، که راننده و سرنشینان را مبهوت توانایی و قدرت خود می‌ کند. ظاهر زیبا و اسپرت آن در کنار امکانات رفاهی بسیاری که دارد، این خودرو را به گزینه‌ ای مناسب در رده خودرو های اسپرت تبدیل کرده است. اما مساله‌ ای که در این میان مطرح است، قیمت تمام شده آن در بازار کشور بود که در مقایسه با رقبای هم‌ قیمت از ارزش خرید کمتری برخوردار است. فارغ از این موضوع شرایط مبهم گارانتی و خدمات پس از فروش این مدل می تواند برای خریداران احتمالی دردسر های بزرگی ایجاد کند. پس انتخاب با شماست.

اما در رده کروک، پورشه باکستر 2017 خودرویی تیز پا ، جنگ جو و سوپر اسپرت است که نسبت به نسل قبل سریع تر ، کم مصرف تر ، سبک تر و در این حال قویتر شده است تا به یک سوپر اسپرت اقتصادی و هیجان انگیز تبدیل شود. اما عواملی همچون هزینه سنگین و کمر شکن نگهداری همراه با سرویس های دوره ای، نبود قطعات جانبی در بازار ایران، بازار خاص و غیر رقابتی عواملی هستند که در این خرید شما را همراهی خواهند. پس اگر واقعا شیفته این خودرو هستید اقدام به خرید آن نمایید در غیر اینصورت خرید آن توصیه نمیگردد.

مقایسه خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان ( کارکرده )

در میان خودروهای کارکرده بنز E250 و CLA دو گزینه جدی هستند. باید گفت اگر به دنبال خودرویی اسپورت هستید ما بنز CLA را پیشنهاد میکنیم و توضیحات آن به تفصیل در بخش خودروهای نو به آن پرداخته شد، البته با توجه به ورود اندک این خودرو به ایران به خدامت پس از فروش و نگهداری آن با دقت بیشتری فکر کرد. اما E250 یک خودروی سدان نسبتا لوکس با ویژگی های نسبتا اسپورت است. در واقع مرسدس بنز E-Class هم راحت است و هم اسپرت و دارای ظاهری آرام و خانوادگی تری است. بنابراین اگر در  رده خودروهای 500 تا 600 میلیون تومان قصد خرید یک خودروی سدان خانوادگی دارید بنز E250 مناسب شما خواهد بود.

در میان شاسی بلند های کارکرده پورشه ماکان و ولوو XC90 دو گزینه پیش رو هستند و بنا به آنچه که در بخش خودروهای صفر کیلومتر به ان اشاره شد پورشه گزینه بهتری است. البته در صورتی که اختلاف قیمت خودروی صفر کیلومتر  و کارکرده برای شما اهمیتی ندارد صفر کیلومتر آن پیشنهاد میشود. البته میتوانید در میان خودروهای کارکرده نیز با کارشناسی مناسب گزینه مناسبی خریداری کرد.