هفت خان یک معامله امن - ایمن ران - کارشناسی خودرو - خرید مطمئن خودروی دست دوم رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
null

خان اول: اصول انتخاب خودرو مناسب

اگر قصد داشته باشید خودرو بخرید، مهمترین کاری که باید در مرحله اول انجام دهید چیست؟ شاید جواب به این سوال خیلی ساده و بدیهی باشد. اینقدر بدیهی و خنده دار که شاید تابحال به آن فکر نکرده باشید. قبل انتخاب خودرو، بهتر است به چند سوال ساده جواب بدهید تا بتوانید با آسودگی بیشتری خودرو مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ادامه مطلب

null

خان دوم: خرید‌ خودرو سالم و به قیمت

پس از گذر از خان اول و شناخت معیار های اصلی برای انتخاب خودرو، یک مسئله خیلی مهم در حین انتخاب خودرو وجود دارد که موجب می شود سرمایه شما از دست نرود و آن انتخاب خودروی سالم است. ملاحظاتی که در این مرحله برای انتخاب خودروی سالم درنظر می گیرید آنقدر مهم است که اگر در این مرحله اشتباه کرده و درست عمل نکنید، خودرویی که انتخاب کرده اید سالم و به قیمت مناسب نبوده و عملاً مراحل بعدی فقط هدر دادن وقت و هزینه است.

ادامه مطلب

null

خان سوم: دانستنی های حقوقی و ضروری بازار

تبریک میگم، شما تا اینجا یک خودروی سالم و به قیمت پیدا کردید و الان میخواید به سلامتی مراحل انتقال مالکیت رو شروع کنید. حالا اگر طرف معامله شما، آدم سالمی نباشه و به عبارتی اهل فریب و غِش در معامله باشه چیکار میکنید؟ اگر ارکان خودرو دچار تغییر شده باشه و یا خودرو اصالت نداشته باشه! اگر خودرو دزدی باشه یا بخاطر مسایل مالی توقیف شده باشه! اگر در حین انتقال مبلغ معامله و تسویه حساب، طرف معامله شما، معامله رو به سمت کلاهبرداری ببره و …، شما باید چیکار بکنید؟ آیا اصلاً با چنین کلاهبرداری هایی آشنایی دارید؟

ادامه مطلب

null

خان چهارم: سیر تا پیاز اصول قولنامه نویسی

چه فروشنده خودرو باشید و چه خریدار آن، باید نکاتی را درباره نحوه نوشتن قرارداد اولیه خودرو که به آن قولنامه می‌گویند بدانید. قولنامه یا مبایعه‌نامه نویسی یکی از مهمترین مراحل مهم در بحث معامله خودرو است که خیلی از افراد برای آن ارزشی قائل نیستند. حال آنکه اگر یکی از طرفین معامله بدعهدی و بدقولی کند و به تعهدات خود پایبند نباشد و مسیر معامله از روند خود خارج شود، آن وقت تعهدات است کتبی به داد طرف مقابل می رسد وجلوی ضرر او را می گیرد.

ادامه مطلب

null

خان پنجم: اما و اگرهای معامله وکالتی خودرو

گاهی اوقات فروشنده زمان کافی برای همراهی خریدار در مرکز تعویض پلاک و طی پروسه های قانونی ندارد یا ممکن است خریدار در شهر دیگری ساکن باشد و مجبور است برای انجام مراحل تعویض پلاک از فروشنده وکالت بگیرد. در این حالت است که معامله وکالتی پیش می آید.

ادامه مطلب

null

خان ششم: تعویض پلاک و مارپیچ انتقال مالکیت

بالاخره از رسیدیم به مرحله تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو. در این مرحله دریایی از سوالات مطرح شده و شرایط معاملات بین افراد بسیار مختلف است. ما سعی کردیم تا آنجا که امکان دارد تمام سوالاتی که در این مرحله مطرح می شود را پاسخ بدهیم. مراحل این بخش با قوانین و مقررات یک سازمان دولتی- نظامی سروکار دارد و به همین دلیل تقریباً یکی از گنگ ترین بخش ها برای دوستانی بود که با آنها مصاحبه شد و زمانی که درباره روند کار در مرکز تعویض پلاک از آنها سوال پرسیده می شد عموماً جواب ها کلی و کلیشه ای بود.

ادامه مطلب

null

خان هفتم: ایستگاه آخر، ثبت سند در دفترخانه

بالاخره از هزارتوی مارپیچ رد شدیم و رسیدیم به ایستگاه آخر. ثبت سند قطعی در دفتر خانه. معمولاً در این بخش اگر مدارک شما کامل باشد، غیر از معطلی در دفترخانه و تحمّل شور و هیجان تحویل ماشین که به اوج خود رسیده و خداحافظی با فروشنده، بحث دیگری نیست. ولی اگر مدارک شما کامل نباشد … همه آن شور و هیجان خراب می شود.

ادامه مطلب