قوانین و مقررات - ایمن ران - کارشناسی خودرو - خرید مطمئن خودروی دست دوم رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران

ماده ۱- تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

1.1. کاربر: اشخاص که برنامۀ ایمن ران را از منابع معرفی شده دانلود کرده تا از مزایای آن بهره مند شوند.

2.1. همکار: اشخاص یا شرکتهایی که به عنوان شریک تجاری در برنامۀ همکار ایمن ران به منظور دریافت درخواست خدمات خودرویی و ارائه خدمات ثبت ‌نام کرده‌اند.

3.1. شرکت: شرکت ایمن ران پویا که نسبت به ارائه خدمات اپلیکیشن ایمن ران اقدام می‌کند.

4.1. پروفایل: حساب کاربری است که اشخاص برای استفاده از خدمات ایمن ران در سامانۀ پنل سازمانی ایمن ران ایجاد کرده‌اند.

5.1. اعتبار: مبلغی است که کاربران در پروفایل خود جهت استفاده از خدمات ایمن ران دارند.

6.1. اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران و همکاران در اختیار ایمن ران قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران و همکاران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات ایمن ران در اختیار شرکت قرار داده می‌شود.

ماده ۲ – پروفایل

1.2. کاربر با انجام مراحل ثبت نام در پنل سازمانی ایمن ران و همچنین با هر بار استفاده از خدمات ایمن ران می‌پذیرد که قوانین و مقررات ایمن ران را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته است.

2.2. قوانین ایمن ران ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از پنل سازمانی ایمن ران به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

3.2. کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در پروفایل خود وارد کند. در صورت اثبات عدم صحت اطلاعات، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع صالح می‌باشد.

4.2. هر شخص تنها می‌تواند یک پروفایل به عنوان کاربر ایمن ران داشته باشد و باید مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات و همه فعالیت های انجام شده را بپذیرد.

ماده ۳ – استفاده از ایمن ران

1.3. کاربر می پذیرد که ایمن ران ممکن است از ارسال پیامک و یا ایمیل بعنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات ایمن ران با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی به موقع به ایشان نرسد.

2.3. کاربر می‌پذیرد اعتباری که در پروفایل خود دارد، فقط برای استفاده از خدمات ایمن ران قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

3.3. مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سامانه پنل سازمانی ایمن ران به عهدۀ کاربر پنل سازمانی است.

4.3. کاربر می‌پذیرد که متن حریم خصوصی ایمن ران را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.

5.3. کاربر می‌پذیرد که اپلیکیشن ایمن ران تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربر و همکار را جهت توافق بر انجام یک خدمت خودرویی فراهم می‌کند. در این سامانه همکار مختار است یک درخواست انجام خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر مختار است پس از ارسال درخواست و مشخص شدن همکار، خدمت خودرویی موردنظر را انجام دهد یا خیر. لذا هر خدمت خودرویی که کاربر با همکار انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین طرفین در نظر گرفته شود.

6.3. کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات ایمن ران به صورتی که به شرکت، طرف تجاری و شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.

7.3. شرکت یا طرف تجاری ممکن است کدهایی را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار یا درصدی از هزینۀ خدمات کاسته و یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از آن به کاربر برگردانده ‌و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن سوپر اپ ایمن ران اضافه ‌می‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آن‌ها منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.

8.3. کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدهای تخفیف را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند.

9.3. کاربران می‌پذیرند اعتباری که در حساب کاربری خود دارند فقط برای استفاده از خدمات ایمن ران قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

10.3. کاربران متعهد می شوند هیچ گاه به صورت مستقیم از اطلاعاتی که ایمن ران در اختیار آنان قرار داده (مانند شماره تلفن همکاران) استفاده نکنند و همیشه درخواستهای خود را از طریق اپلیکیشن ایمن ران ارسال نمایند. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

11.3. کاربران می‌پذیرند که ایمن ران ارائه دهنده خدمات خودرویی نیست بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربران و همکاران را جهت توافق بر انجام یک خدمت خودرویی فراهم می‌کند. در خدمات ایمن ران همکار مختار است یک درخواست را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر مختار است پس از ارسال درخواست، مشخص شدن همکار و قبل از انجام خدمت مورد نظر اقدام به لغو خدمت کند. لذا هر خدمتی که کاربران با همکاران انجام می‌دهند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران و همکار در نظر گرفته شود.

12.3. در صورت رد بی‌دلیل درخواست خدمت توسط همکار و یا لغو بی‌دلیل و به کرات خدمت توسط کاربر، شرکت می‌تواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری آنها به صورت موقت یا دائم اقدام کند.

13.3. خدمات ایمن ران ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌ها یا طرف تجاری دیگری ارائه شود که شرکت کنترلی روی آن‌ها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، شرایط و قوانین مختص خود را دارند و ایمن ران مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات طرف تجاری ندارد. لذا در صورتی که در نحوه ارائه خدمات از سوی دیگر شرکای تجاری کوتاهی یا قصوری صورت پذیرد، شرکت ایمن ران پاسخگوی کاربران نبوده و آنها می توانند جهت اعاده حقوق خود از اتحادیه مربوطه پیگیری نمایند.

ماده 4- استفاده از خدمات خدمات کارشناسی خودرو ایمن ران

1.4. کارشناسی خودرو انجام شده جهت اطلاع متقاضی از وضعیت سلامت خودرو و بابت مشاوره در امر خرید و فروش خودرو ارائه می شود و فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و قانونی دیگر است.

2.4. برگه مشاوره خرید خودرو تنها به صورت رنگی و در سایز A5 و با مهر و امضا کارشناس ایمن ران و کد اختصاص یافته به وی و متقاضی معتبر می باشد. ضمنا در صورت درخواست کارشناسی از شخص کارشناس بدون هماهنگی با شرکت، این برگه اعتبار نخواهد داشت.

3.4. گزارش کارشناسی چهل و هشت ساعت پس از صدور معتبر می باشد و پس از آن هیچ اعتباری ندارد.

4.4. قیمت خودرو و هزینه های مرتبط با رفع ایرادات، به صورت تجربی و تقریبی توسط کارشناس تخمین زده می شود و پیش از بازدید خودرو در نمایندگی مجاز توسط تعمیرکار مجرب و انجام تعمیرات، نمی توان هزینه دقیق را برآورد کرد.

5.4. به دلیل بروز خطا در تشخیص کیلومتر توسط دستگاه دیاگ، کارکرد خودرو تنها با اتکا به تجربه کارشناس به صورت تقریبی اعلام می شود. تنها راه تعیین کارکرد دقیق خودرو، استعلام سوابق تعمیراتی آن در نمایندگی مجاز است که از طریق شماره شاسی قابل استعلام خواهد بود.

6.4. پس از کارشناسی خودرو و پیش از انجام مراحل قانونی نقل و انتقال، خودرو را به نمایندگی مجاز منتقل کرده تا بابت استعلام سوابق خودرو، بازدید قسمتهای زیرین خودرو توسط جک یا چال، تایید میزان کیلومتر خودرو، برآورد هزینه تعمیرات احتمالی و …. اقدامات لازم صورت پذیرد.

7.4. اثبات اشتباه کارشناس ایمن ران در کارشناسی تنها با سه شرط امکان پذیر خواهد بود:
1- خودرو به نمایندگی مجاز منتقل شده و برگه کارشناسی نمایندگی مجاز با مهر و سربرگ ارائه شود.
2- هیچ یک از مراحل نقل و انتقال خودرو (حتی پرداخت بیعانه) انجام نشده باشد.
3- کمتر از مدت زمان چهل و هشت ساعت از زمان کارشناسی گذشته باشد.
در صورت رعایت همزمان هر سه شرط مذکور، هزینه کارشناسی عودت داده خواهد شد. در غیر این صورت خسارتهای احتمالی وارده مانند جریمه فسخ معامله، افت قیمت خودرو، هزینه تعمیرات، هزینه تعویض پلاک یا انتقال سند و …. به عهده ایمن ران نخواهد بود.

8.4. در صورتی که در حین کارشناسی خودرو، خسارتی از طرف کارشناس به خودرو وارد شود و یا اثبات شود که کارشناس اشتباه یا قصوری در تشخیص خود داشته است، پرداخت کلیه خسارتهای وارده بر عهده شخص کارشناس خواهد بود.

9.4. کارشناس ایمن ران فقط عملکرد سیستمهای فنی و آپشنها را ارزیابی می کند و بابت بررسی مواردی از قبیل فول بودن یا نیمه فول بودن آپشنها، وجود قطعات یا لوازم استوک (دست دوم) بجای قطعات اصلی و … تعهدی ندارد.

10.4. کارشناس ایمن ران در قبال مشکلاتی که قابل رویت نمی باشد مسئولیتی ندارد مانند: وجود مواد غیر استاندارد در روغن موتور یا گیربکس، وجود ایراد در زیر شاسی، وجود ایراد در کفی صندوق هایی که کفپوش آنها پیچ یا پرچ شده، وجود مشکل در قسمتهایی از خودرو که در دید کارشناس نمی باشد و ….

11.4. وظیفه کارشناسان ایمن ران تایید سلامت بدنه و سیستمهای فنی خودرو مطابق با شرایط مذکور در بندهای پیشین هستند و مسئولیت تشخیص اصالت و تطبیق شماره شاسی و بدنه خودرو بر عهده کارشناسان راهنمایی و رانندگی مسقر در مراکز تعویض پلاک است و کارشناسان ایمن ران فاقد صلاحیت در تشخیص اصالت خودرو می باشند.

12.4. اصولا سپرها و رکابهای خودرو جزء بدنه خودرو محسوب نشده و رنگ شدگی یا تعویض آنها تاثیری در قیمت خودرو ندارد. لذا در صورتی که آسیب در این بخشها توسط کارشناس اعلام نشود دلیلی بر وجود نقص در کارشناسی نمی باشد.

13.4. وجود موارد اصلاحی یا ایرادات جزئی در بدنه مانند خط و خش، قلم گیری، صافکاری بدون رنگ و …. دلیل بر وجود نقص در بدنه نمی باشد و در صورتی که توسط کارشناس اظهار نشود دلیلی بر وجود نقص در کارشناسی نیست.

14.4. تست رانندگی فقط با اجازه فروشنده و در صورتی که به تشخیص کارشناس، شرایط از جهت زمان و مکان مساعد باشد انجام خواهد گرفت. لذا در صورتیکه تست رانندگی انجام نشود، وجود مشکلات مربوطه مانند مشکل در قسمتهای جلوبندی، ترمز، فرمان، کلاچ، گیربکس و …. بر عهده کارشناس نخواهد بود.

15.4. در تست رانندگی، خودرو حداکثر تا دنده سه و حداکثر تا سرعت پنجاه کیلومتر بر ساعت به تشخیص کارشناس رانده می شود. لذا کارشناس در قبال مشکلاتی که در دنده های بالاتر و یا در سرعت بالاتر خودرو وجود داشته باشد مسئولیتی نخواهد داشت.

ماده 5- هزینه ها و پرداخت

1.5. پرداخت هزینه خدماتی که مستقیما از سمت شرکت ایمن ران ارائه می شود به صورت پرداخت نقدی به همکار یا پرداخت از طریق درگاه الکترونیک ممکن خواهد بود. مبلغ و شیوه پرداخت هزینه خدماتی که از سمت شرکای تجاری ایمن ران ارائه می شود، با توجه به توافق همکار و کاربر تعیین می گردد.

2.5. مبلغ اعلام شده از سوی شرکت بابت خدماتی که مستقیما از سمت ایمن ران ادائه می شود، بر اساس استانداردهای قیمت‌گذاری شرکت تعیین شده است و در صورت پذیرش آن از سوی کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی درباره آن وجود نخواهد داشت.

3.5. در صورتی که در حین پرداخت هزینه خدمات، مشکلات نرم افزاری به وجود آید و کاربر نتواند از طریق درگاه پرداخت آن را واریز نماید، باید با هماهنگی مرکز تماس شرکت، پرداخت از طریق روش دیگری انجام شود و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری آنها مسدود خواهد شد.

4.5. کاربر موافقت می نماید که همکار فقط بابت خدمات درخواست شده و ثبت شده در سیستم پاسخگو خواهند بود و کاربر نمی تواند بابت سایر خدمات خودرویی که درخواست ان در سیستم ثبت نشده انتظار ارائه خدمات داشته باشد.

ماده 6- تعهدات ایمن ران

1.6. شرکت ایمن ران به همراه شرکای تجاری نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی در زمان استفاده از خدمات سوپر اپ ایمن ران به کار می‌گیرند.

2.6. شرکت ایمن ران به همراه شرکای تجاری با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی مسمتر از کاربران تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

3.6. اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد محفوظ است و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی.

4.6. کاربران در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل می توانند با تلفن پشتیبانی شرکت تماس بگیرند. همکاران شرکت در مرکز تماس پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران هستند.

5.6. مسئولیت شرکت و طرف تجاری فقط در فرضی متصور است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله ارسال درخواست و قبول توسط همکار کرده باشند. لذا اگر کاربر و همکار خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام خدمات توافق کنند هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

6.6. استفاده از خدمات طرف‌ تجاری از طریق سوپر اپ ایمن ران توافق مستقلی مابین کاربران و همکار طرف تجاری ارائه‌دهنده خدمات بوده و طرف تجاری بر اساس شرایط و قوانین و قراردادهای خود مسئول پاسخگویی به کاربران است. ایمن ران صرفا ارائه‌دهنده خدمات به طرف تجاری بوده و نسبت به خدمات ارائه شده توسط طرف تجاری به کاربران مسئولیتی نخواهد داشت. لذا در صورتی که در نحوه ارائه خدمات از سوی دیگر شرکای تجاری کوتاهی یا قصوری صورت پذیرد، شرکت ایمن ران پاسخگوی کاربران نبوده و آنها می توانند جهت اعاده حقوق خود از اتحادیه مربوطه پیگیری نمایند.

ماده 7- تعهدات کاربران و همکاران

1.7. هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت یا طرف تجاری شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت یا طرف تجاری این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف به‌عمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

2.7. همکارانی که به صورت سیار اقدام به ارائه خدمات خودرویی می نمایند، متعهد به بیمه کردن وسیله نقلیه خود تا سقف تعهدات قانونی هستند تا در صورت بروز خسارات به اشخاص ثالث امکان جبران خسارات از طریق شرکت بیمه‌گر میسر باشد.

3.7. کاربران و همکاران متعهد هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلاف، از هرگونه فحاشی، مشاجره و هرگونه اعمال منافی عفت و اخلاق عمومی و انجام هر اقدامی بر اساس صلاحدید شخصی پرهیز کنند. کاربر و همکار موظف هستند با پشتیبانی شرکت تماس گرفته و پشتیبانی شرکت تصمیم مقتضی را بر مبنای وضعیت اخذ ‌کند.

4.7. کاربر و همکار متعهد می شوند برای ارائه خدمات هرچه بهتر خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام خدمات توافق نکنند.

5.7. کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن سوپر اپ ایمن ران، سورس کدهای مرتبط یا سامانه‌های مرتبط با آن انجام دهند.

6.7. کاربران و همکاران مکلف به رعایت کلیه شرایط و قوانین منتشرشده در اپلیکیشن هستند و در صورت نقض تعهدات و شرایط مذکور مسئول پذیرش کلیه آثار ناشی از تخلف در قبال طرف تجاری خواهند بود.

7.7. درصورتی که هزینه انجام خدمات توسط ایمن ران تعیین شده باشد، کاربر حق ندارد همکار حق ندارد هزینه بیشتری از کاربر اخذ نماید، مگر اینکه کاربر به عنوان انعام بخواهد هزینه بیشتری بپردازد. همچنین کاربر حق ندارد از همکار درخواست تخفیف نماید مگر اینکه هزینه خدمات به صورت توافقی درج شده باشد.

ماده 8- بازارچه لوازم یدکی

1.8. برگ رسيد کالا در معامالت انجام شده در حکم فاکتور ميباشد که عينا از روی آگھی مربوطه صادر شده و ايمن ران جز بازرسی سلامت و تعداد آن، دخل و تصرفی در قيمت و کيفيت کالا ندارد و مسئوليتی در قبال آن نمی پذيرد. لذا خريدار بعد از بررسی اين موارد و تایید دریافت کالا حق اعتراض در خصوص اين موارد را از خود سلب می نمايد.

2.8. خريدار موظف است يک نسخه از برگ رسيد کالا (مجوز خروج از انبار) را تاييد و امضا کرده و توسط نماينده شرکت (پيک ايمن ران) برای شرکت ارسال نمايد.

3.8. حداقل زمان ارسال کالا، يک روز بعد از نھايی شدن خريد و مطابق با زمانبندی فروشنده انجام خواھد بود. این زمان، مدت زمان مورد نیاز جهت دریافت کالا در انبار ایمن ران، بازرسی و بسته بندی دوباره است و بنا به شرايط فروشنده و در نظر گرفتن بُعد مسافت قابل افزايش می باشد.

4.8. در شرايط خاص مانند اشتباه فروشنده يا خريدار يا صدمه ديدن بار در حين حمل و نقل و متعاقبا اتمام موجودی فروشنده، ايمن ران مجاز به لغو درخواست خريدار و برگرداندن وجه واريزی ايشان به حساب درج شده در پروفايل وی می باشد.

5.8. مرجوع شدن کالا از طرف ايمن ران تا 72 ساعت پس از دریافت در انبار ایمن ران، بدون قيد و شرط امکان پذير است و فروشنده موظف به دريافت کالای خود بدون مطالبه ھزينه ھای جانبی می باشد.

6.8. خريدار پس از دريافت کالا و ارائه رسيد دريافت به نمايندگان شرکت، حق اعتراض و مرجوع کردن کالا را از خود سلب کرده و ديگر امکان بازگشت کالا نخواھد بود.

7.8. تحويل سفارش در مکانھای عمومی (کافه ، پارک ، ھتل ، رستوران ، مسافرخانه و…) امکانپذير نيست و لازم است است آدرس تحويل خریدار، دقيق و قابل استناد باشد.

8.8. اطلاعات کاربری بايد مطابق با کارت شناسايی کاربر تکميل شده باشد و ضمن درست و دقيق بودن اين اطلاعات، پرداخت بايد از طريق حساب بانکی کاربر انجام شود و در صورت مرجوع شدن کالا، بازگشت وجه به ھمان حسابی که واريز از آن انجام شده امکان پذير است (بديھی است اين امر فقط جھت جلوگيری از استفاده از کارتھای مفقودی و مسروقه است)

9.8. ضمانت ايمن ران در مورد کالاهای ارسال شده فقط در مورد تعداد و سلامت فيزيکی کالای ارسالی مي باشد و از نظر کيفيت، اصالت و نیز سلامت کالاهای برقی و يا کالاهایی که برای تست سلامت نياز به نصب آن مي باشد، ايمن ران ھيچگونه مسئوليتی را نمی پذيرد و مسئوليت آن مستقيما با فروشنده خواھد بود. لذا خریدار باید پیش از تایید دریافت کالا از همه نظر آن را بررسی نماید. ضمنا چنانچه ثابت شود کیفیت و اصالت کالای ارسالی مورد پسند خریدار نیست، مجموعه ايمن ران در جھت تکریم ارباب رجوع و ھمچنين تسريع در امر حل اختلاف، موضوع را از فروشنده پيگيری خواھد کرد اما اين موضوع ھيچگونه مسئوليتی برای ايمن ران ايجاد نخواھد کرد.

10.8. ايمن ران اين حق را برای خود محفوظ می داند در صورتی که خريدار يا فروشنده با عملکرد اشتباه خود (از قبيل درخواست فيک، بدقولی در ارسال، عدم دريافت کالا و…) زحمتی برای کاربران يا کارمندان مجموعه ايمن ران ايجاد کند و اين امر سبب اختالل در کيفيت خدمت رسانی مجموعه گردد، حساب کاربری ايشان را بدون اطلاع قبلی تعليق و يا مسدود نمايد و کابر حق ھيچگونه اعتراضی را نخواھد داشت.

11.8. کليه اطلاع رسانی ھای ايمن ران به کاربر فقط از طريق اطلاعات ثبت شده در پروفايل شخصی ايشان مي باشد و کاربر موظف است همواره اطلاعات پروفایل خود را به روز نگه دارد.

12.8. ورود و استفاده از خدمات ايمن ران موظف به مطالعه آن می باشد و اقدام به استفاده از خدمات ايمن ران به منزله پذيرفتن کليه قوانين و مقررات اين مجموعه می باشد.

13.8. با توجه به بازرسی کالا از نظر تعداد و سلامت فيزيکی در انبار ايمن ران، کالای فروشنده در انبار ايمن ران بارانداز شده و بعد از بررسی و بسته بندی دوباره برای خريدار ارسال مي گردد که اين امر باعث مي شود کالا جھت ارسال مشمول دو بار ھزينه حمل گردد؛ بديھی است کرايه حمل تا انبار ايمن ران بر عھده فروشنده و کرايه حمل تا محل خريدار بر عھده ايمن ران می باشد و در صورت مرجوع شدن کالا کليه ھزينه ھای باربری و حمل و نقل از محل فروشنده تا محل خريدار و بالعکس، بر عھده کاربری مي باشد که درخواست مرجوع شدن کرده و يا اشتباه او باعث برگشت کالا گرديده است.

14.8. کالای فروشنده درب انبار ايمن ران توسط انبار دار مجموعه تحويل گرفته مي شود و رسيد آن (در صورت درخواست) تحويل نماينده فروشنده می گردد و تا آن زمان مسئوليت سلامت فیزیکی، شکستگی و روندگی کالا بر عھده فروشنده می باشد.

15.8.  در صورت اشتباه فروشنده در ارسال و يا عدم تطابق کالا با اطلاعات درج شده در آگھی (از نظر سايز، برند ، کاربری و…) فروشنده موظف خواھد بود کالای خود را ضمن پرداخت ھزينه ھای ارسال برای مشتری و يا ھر ھزينه ديگری که ايمن ران متقبل شده باشد، از درب انبار ايمن ران تحويل گرفته و رسيد آن را تحويل انباردار ايمن ران نمايد.

16.8. پرداخت وجه کالای ارسالی برای ايمن ران از طرف فروشنده، بعد اتمام مھلت مرجوعی (72 ساعت) توسط ايمن ران به شماره حسابی که فروشنده در پروفايل خود ثبت کرده واريز خواھد شد.

17.8. خريدار موظف به پرداخت وجه کالای خريداری شده در زمان ثبت سفارش از طريق درگاه بانکی به حساب ايمن ران می باشد و در صورت مرجوع شدن کالا، بعد از 72 ساعت و پس از تحويل کالا به فروشنده و تاييد ايشان، وجه واريزی به ھمان حسابی که انتقال از آن انجام شده (ھمان حساب ثبت شده در پروفایل) عودت داده خواهد.

18.8. فروشنده موظف خواھد بود ظرف مدت 48 ساعت پس از اعلام ايمن ران، بار مرجوعی خود را از انبار ايمن ران تحويل گرفته و ضمن تاييد سلامت و پرداخت رسيد، ايمن ران را در عودت وجه خريدار ياری رساند؛ در غير اينصورت ھيچگونه ادعايی مبنی بر کم و کاست کيفی و کمی کالا پذيرفته نخواھد بود و ايمن ران ھيچگونه مسئوليتی در اين خصوص نخواھد داشت.

19.8. ايمن ران موظف به تحويل کالای مرجوعی به فروشنده و دريافت رسيد از ايشان تا 48 ساعت پس از اعلام می باشد و بعد از 48 ساعت تا ده روز تقویمی ضمن اينکه ايمن ران ھيچگونه مسئوليتی در قبال کم و کاست کالای مرجوعی ندارد، کالا را در قبال دريافت رسيد به فروشنده تحويل خواھد داد. پس از اين مدت تا يکماه با احتساب و دريافت ھزينه انبارداری تحويل بار ميسر خواھد بود.

20.8. اگر فروشنده مدت مقرر اقدام به دريافت کالای خود از ايمن ران ننمايد، حق ھرگونه درخواست و مطالبه کالا را چه حضوری و چه غیرحضوری از خود سلب کرده و ايمن ران مجاز به حذف کالا از انبار خود است و ھيچگونه ادعايی برای فروشنده به ھمراه نخواھد داشت.

ماده 9- سایر شرایط

1.9. اگر طرف تجاری به هر دلیلی به این نتیجه برسد که همکاری با ایمن ران می تواند امنیت و آرامش کسب و کار وی را در معرض تهدید قرار دهد، طبق صلاحدید خود مجاز به مسدود کردن پروفایل و حساب کاربر خود به صورت موقتی یا دائم است.

2.9. اگر کاربران تعهدات این شرایط و قوانین را رعایت نکنند یا دسترسی آنها به خدمات سوپراپ ایمن ران یا طرف تجاری خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، شرکت حق حذف دسترسی کاربر مذکور را به خدمات سوپر اپ ایمن ران دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

3.9. شرکت نمی‌‌تواند اجرا شدن برنامه‌ی سوپر اپ ایمن ران را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.

4.9. قرارداد حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حل‌وفصل خواهد شد.