هیوندای سوناتا 2012 - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی هیوندای رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
هیوندای سوناتا
4.6/5 - (15 امتیاز)

توضیحات :

خودروی هیوندای سوناتا، خودرویی با سایز متوسط است که در دسته خودروهای خانواده‌های پرجمعیت، رقیب خودروهایی همچون تویوتا کمری، هوندا آکورد و نیسان آلتیما است.

این خودرو دارای موتور چهار سیلندر ۲۴۰۰ سی ‌سی است و توانی برابر ۱۷۶ اسب بخار، و گشتاوری برابر با ۲۲۹ نیوتن متر تولید می‌‌کند. سوناتا دارای یک گیربکس اتوماتیک شش دنده است.

این خودروی پنج نفره دارای دیفرانسیل جلو و موتور چهار سیلندر معمولی می‌‌باشد. سیستم هدایت متغیر این خودرو به راننده حق انتخاب از بین وضعیت‌های راحتی، نرمال و اسپرت را می‌دهد. مدل فول این خودرو مجهز به سیستم اگزوز اسپرت است. همچنین این خودرو دارای سیستم هشدار دهنده نقطه کور نیز می‌‌باشد. ویژگی‌های داخلی این خودرو هم شامل سیستم تهویه صندلی راننده، تودوزی فیبر کربن و کیلومترشمار کامپیوتری رنگی است. اما نیروی گشتاور خودرو، بر طبق استاندارد EPA در مقایسه با سایر رقبایش کمتر است.

از نظر ایمنی سوناتا در وضعیت ایده‌‌آلی دارد. بعضی از مشخصات ایمنی این خودرو عبارتند از: شش کیسه هوای استاندارد، مهار سر سرنشینان جلو در تصادفات، سیستم تعادل الکترونیک و کنترل کشش، ترمز ضد قفل و تقسیم نیروی ترمز الکترونیکی و کمک ترمز، دوربین دید پشت سر، سیستم هشدار نقطه کور.

با توجه به اینکه این خودرو دارای موتور چهار سیلندر می­‌باشد، ولی سرعت و شتاب این خودرو تعجب برانگیز است. موتور ۲۴۰۰ سی­سی با سیستم سوخت پاشی مستقیم بسیار مدرن است و ۱۷۶ اسب بخار قدرت دارد و دارای مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در داخل شهرودر خارج شهر ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو در همه زمینه‌ها از ترمز گرفته تا سواری آن، بهترین است. پس از انتقاد­هایی که از سیستم فرمان این خودرو صورت گرفت، هم اکنون مجهز به سیستم فرمان سه وضعیته Driver Selectable Steering Mode (انتخاب وضعیت فرمان توسط راننده) شده است که در سه حالت راحت، نرمال یا عادی و اسپرت قرار می‌گیرد. حالت اول برای رانندگی شهری، حالت دوم برای حالت‌های ترکیبی و حالت سوم برای رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها تعبیه شده است. از نظر راحتی، صندلی‌های تیپ Limited این خودرو بسیار راحت هستند و فضای جلوی پا برای صندلی‌های عقب استثنایی است.

خدمات پس از فروش خودرو توسط آسان خودرو نمایندگی محصولات خودرو در ایران ارائه میگردد که جزو سه شرکت برتر از نظر میزان رضایتمندی است.