کیا سورنتو 2008 - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی کیا رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
کیا سورنتو 2008
5/5 - (1 امتیاز)

توضیحات :

خودروی سورنتو اولین شاسی‌بلند متوسط شرکت کیا می‌باشد. این خودرو که کمتر از ۴۶۳ سانتیمتر طول دارد یک شاسی‌بلند کامپکت محسوب می‌شود که ابعاد داخل آن در مقایسه با شاسی‌بلند‌های متوسطی از قبیل نیسان مورانو، هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو کوچکتر است. شرکت کیا در سال ۲۰۰۷، این خودرو را هم از لحاظ فنی و هم ظاهری باز طراحی کرد و موتور این خودرو را تا ۳۸۰۰ سی‌سی افزایش داد. این موتور بر روی مدل‌های EX هنوز موجود است اما مدل‌های LX آن فقط دارای موتور V۶ ۳۳۰۰ سی‌سی می‌باشند. در کشور ما، مدل دو دیفرانسیل با حجم موتور ۳۳۵۰ سی‌سی موجود می‌باشد.

همانطور که اشاره شد قلب تپنده کیا سورنتو  6 سیلندر خورجینی میباشد و 3342 سی سی حجم دارد. یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها را دارا میباشد . دنده های این گیربکس به نرمی و در زمان مناسب تعویض میشوند و عملکرد سریع گیربکس نشان از هوشمند بودنش است و هماهنگی خوبی هم با پیشرانه دارد .

خودروی سورنتو از موسسه IIHS بالاترین نمره ممکن یعنی خوب را در بخش تصادف از جلوکسب کرد، و در قسمت تصادف کناری، کمترین نمره ممکن یعنی ضعیف را گرفت. سورنتو کیسه هوای ضربات کناری ندارد که امروزه یکی از امکانات ایمنی رایج است. در این خودرو، ترمز ضد قفل چهار چرخ و بالشت پشت سری متحرک به صورت استاندارد موجود است. همچنین در هر دو ردیف خودرو، کیسه هوای پرده‌ای وجود دارد و وجود کیسه هوای جلوی پای راننده در زیر فرمان باعث می‌شود که در هنگام تصادف از روبرو، راننده از زیر کمربند ایمنی سر نخورد.

کیا سورنتو در ابتدای ورود به بازار ایران با استقبال بسیار خوبی مواجه شد این خودرو بر خلاف بسیاری از خودروهای کره ای از استهلاک پایینی برخوردار است .

کیا سورنتو  انتخابی مناسب در گروه شاسی بلند ها میباشد که علاوه بر مزایایی چون جذابیت ظاهری ، پیشرانه قدرتمند ، شتابگیری خوب ، هندلینگ بالا و …. پر طرفدار است و بازار خوبی دارد و از طرفی هم خدمات پس از فروش خوبی برای آن توسط شرکت اطلس خودرو نمایندگی رسمی کیا در ایران ارائه میگردد که رتبه سوم رضایتمندی را با خود دارد.

رقیب مستقیم این خودرو هیوندای سانتافه و نیسان مورانو میباشد.