کیا ریو ۴ درب سدان - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی کیا رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
کیا ریو5 صندوقدار
4.3/5 - (3 امتیاز)

توضیحات :مشخصات کیا ریو ۴ درب سدان

نسل اول ریو توسط سایپا قبلاً در بازار ایران عرضه می‌شد ولی تولید آن علیرغم اقبال خوبی که بازار به آن نشان داد، به دلیل عدم نصب کیسه هوا برای سرنشینان جلو متوقف شد و خبری از نسل‌های بعدی نیز نشد.

جدیدترین نسل کیا ریو در دو مدل 4 درب سدان و 5 درب هاچ بک توسط کیاموتورز تولید شده است و در ایران توسط اطلس خودرو عرضه می شوند. تولید این نسل از ریو از سال 2011 آغاز شد و از یک موتور 1.4 لیتری با قدرت 109 اسب بخار و سیستم گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره میبرد.

مانند سایر محصولات کیا ، ریو هم از نظر امکانات و تجهیزات در سطح خوبی است و برنده جایزه طراحی و ایمنی از چندین مرکز شده است. ریو سدان در سه نسخه یLX ، EX و SX عرضه می شوند که تیپ پایه LX بوده و تفاوتشان تیپ ها در امکانات و تجهیزات رفاهی خلاصه می شود.

بنابر نتایج بدست آمده حس رانندگی بیشتر مربوط به این مدل با چرخ ها و تایر های بزرگتر و سیستم تعلیق سفت تر نسبت به تیپ های LX و EX می‌باشد. کیا ریو SX در پیچ ها مطمئن است اما مطمئنا بهترین هندلینگ را در این کلاس ندارد. در مجموع، سواری کیا مواج است و کوبندگی آن بستگی به کیفیت جاده دارد. اگر سواری نرمتر برایتان اهمیت دارد، تیپ EX انتخاب بهتری است.

در آزمون های انجام شده توسط مراجع رسمی، کیا ریو موفق به دریافت 4 ستاره از 5 ستاره برای حفاظت کلی از سرنشینان در برابر ضربه شد که 4 ستاره برای برخورد روبرو و 5 ستاره برای برخورد جانبی می‌باشد.

مصرف سوخت اقتصادی، طراحی قابل قبول، فرمان پذیری مناسب عوامل قوت این خودرو هستند اما قیمت بالا، طراحی ساده داخل کابین و مهمتر از همه بازار دست دوم ضعیف عواملی هستند که ارزش خرید این خودرو را به شدت پایین می آورد.

خدمات پس از فروش ریو توسط اطلس خودرو ارائه میگردد که جزو سه شرکت برتر با شاخص رضایتمندی از خدمات میباشد.

این خودرو رقبای سرسختی مانند النترا و سراتو قرار دارند که بازار و ارزش خرید به مراتب بهتری دارند.