کیا سراتو 1600 (داخلی) - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی کیا رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
کیا سراتو 1600 (داخلی)
3.3/5 - (3 امتیاز)

توضیحات :کیا سراتو 1600 (داخلی)

کیا سراتو مونتاژ محصول گروه خودروسازی سایپا است که در دو نوع دنده دستی و اتومات با دو موتور 1600 سی سی و 2000 سی سی تولید شده است. موتور سراتو 1600 مونتاژ قادر به تولید 124 اسب بخار و سراتو 2000 مونتاژ 156 اسب بخار تولید می کند.

متأسفانه همانند دیگر خودرو های مونتاژی، سراتو هم در بخش امکانات با نسخه وارداتی تفاوت هایی دارد و بسیاری از امکانات نسخه وارداتی را در این محصول نمی بینید. امکاناتی مانند : سانروف ، سنسور پارک دنده عقب،  گرمکن صندلی ها ، سنسور باران ، سیستم تاشوی برقی آینه های جانبی از این محصول حذف شده اند و فقط در نسخه اتومات شاهد سنسور نور و تهویه اتوماتیک هستیم. از نظر ایمنی این خودرو نیز شامل فقط 2 ایربگ برای سرنشینان جلو است که در نسخه وارداتی شامل ایربگ های جانبی ، جلو و پرده ای میباشد. یکی دیگر از تفاوت های بین نسخه مونتاژ سراتو با نسخه وارداتی که به وضوح متوجه آن می شوید رنگ ماشین است که از کیفیت پایینی برخودار است. دومین بحثی که در این خودرو وجود دارد، بویی است که در داخل ماشین استشمام می‌شود و به پراید شباهت دارد. اصلی‌ترین دلیل این شباهت هم صندلی‌های پارچه‌ای هستند که احتمالا از یک جنس مشترک با سایر محصولات ساخته می‌شود. وقتی ماشین را استارت می‌زنید، صدای موتور زیاد در داخل  به‌گوش نمی‌رسد. ولی چیز عجیب تفاوت در ترمز دستی نسخه وارداتی و مونتاژ داخل است. مدل مونتاژ داخل، ترمز دستی دارد که گویا خوب سرهم‌بندی نشده است.

اصلی‌ترین دلیل خرید سراتو سایپا این است که شما نمی‌خواهید ماشین صفر چینی سوار شوید و ماشین اتوماتیک می‌خواهید که حداقل کمی اصیل باشد. البته که نبود برخی امکاناتی که در نسخه وارداتی شاهد آن هستیم، مهم‌ترین دلیل کسل‌کننده بودن رانندگی با سراتو سایپایی است.

خدمات پس از فروش این خودرو توسط سایپا ارائه میگردد که میزان رضایتمندی آن در حد مطلوبی نیست.