هیوندای سانتافه 2007-2012 - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی هیوندای رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
هیوندای سانتافه
4.5/5 - (2 امتیاز)

توضیحات :هیوندای سانتافه 2007-2012

هیوندای سانتافه خودرویی درکلاس SUVهاست و از سال 2001 تاکنون تولید میشود. اولین نسخه ی تولیدی از این خودرو با وجود فروش خوبی که داشت مورد فیس لیفت قرار گرفت، تغییراتی مانند افزایش حجم باک و تغییر در طراحی داخلی و چیدمان کنسول قرار گرفت و از سال 2007 روانه بازار شد که در ایران هم شاهد این نسل از هیوندای سانتافه هستیم که توسط آسان موتور عرضه می شود. این نسل از هیوندای سانتافه در چند سال، رکورد واردات را در دست داشت.

این خودرو با موتور 6 سیلندر و با حجم 3470 سی سی توان تولید 190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد. شتاب 0 تا 100 این خودروی شاسی بلند 1794 کیلوگرمی 8.2 ثانیه است که برای خودرویی با این ابعاد زمان بسیار مناسبی است. جعبه دنده خودرو 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (شیفترونیک) میباشد که هماهنگی مناسبی با موتور دارد.

سانتافه از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی اعم از ترمز ضدقفل، کیسه هوا (در 6 موقعیت)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، روکش چرمی صندلی ها و سیستم گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، دوربین دید عقب خودرو، آینه الکتروکرومیک داخل کابین، سرد کن مواد غذایی در کنسول وسط، روکش چوبی داشبورد،  بالابر برقی شیشه ها ، سنسور پارک روی سپر عقب، سیستم تثبیت کننده سرعت، سیستم نمایشگر اطلاعات سفر، نمایشگر اطلاعات راننده به صورت سوپر ویژن، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه لمسی و کنترل دستی سیستم تهویه سرنشینان عقب و فیلتر هوای داخل اتاق بهره می برد. این SUV نیمه لوکس از موسسه EURONCAP 4 ستاره ایمنی دریافت کرده است .

هیوندای سانتافه اگرچه از نظر موتور ضعیف است، اما امکانات و چهره بروز سانتافه آن را در لیست پرفروش ها نگه داشته است. سیستم تعلیق و شاسی خوب ، کیفیت خوب مواد به کار رفته در کابین ، شتاب خوب مدل 2010 ، امکانات رفاهی کامل و  هندلینگ خوب هیوندای سانتافه را به موفق ترین خودروهای وارداتی از نظر فروش تبدیل کرده است.

هرچند مواردی چون فرمان پذیری ضعیف ، خشک بودن سیستم تعلیق ، به سر و صدا افتادن اتاق در کارکردهای کم، زود خراب شدن کمک فنرها و مصرف بالای سوخت از گله مندی های گزارش شده این خودرو است.

خدمات پس از فروش این خودرو توسط آسان موتور، نمایندگی رسمی و وارد کننده محصولات این شرکت در ایران صورت میگیرد و سطح رضایتمندی از آن بالاست.