هیوندای توسان TL 2015-2017 - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی هیوندای رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
هیوندای توسان
امتیاز دهید

توضیحات : 

ماشین توسان TL یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارد شده توسط آسان موتور است، که در ایران فروش خوبی را تجربه کرده است. البته کرمان موتور نیز اقدام به واردات این خودرو کرده و صحبت هایی از مونتاژ این خودرو در کرمان موتور نیز به گوش میرسد.

اولین نسل توسان در سال 2005 ساخته شد، که ظاهری بسیار معمولی و نه چندان جذاب داشت. شرکت هیوندای، 5 سال بعد طراحی توسان را متحول کرد، و این مساله باعث شد تا این ماشین با استقبال خوبی در سراسر دنیا مواجه شود.

موتور این خودرو از نوع 4 سیلندر MPI به حجم 2 لیتر است و 157 اسب بخار نیرو تولید می کند و میتواند با سیستم گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، شتاب 8.1  ثانیه را به وجود آورد.

نمونه‌ی استاندارد این خودرو، با سقف پانورامیک و آینه‌های جانبی جمع‌شونده، در کنار مانیتور ۵ اینچی لمسی مجهز به دوربین دنده عقب ارائه می‌شود. ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی مجهز به ۸ بلندگو نیز در این نسخه وجود دارد که با نمونه حرفه‌ای از برند اینفینیتی قابل سفارش خواهد بود.

در مدل‌های دو دیفرانسیل و فول‌آپشن، سامانه ناوبری با توانایی‌های بالاتری در سیستم ناوبری و تشخیص ترافیک همراه است. رادار جانبی با امکان تشخیص اجسام در نقاط کور، کروز کنترل هوشمند، گرم‌کن برای ۵ صندلی، سردکن برای صندلی‌های جلو، ترمز دستی برقی، ۱۱ ایربگ شامل انواع مقابل، جانبی و پرده‌ای، بازکننده خودکار درب صندوق، سنسور جلو و عقب، ترمز خودکار در هنگام پارک از جلو و عقب، تمیزکننده چراغ‌های جلو، سامانه‌ی ارتباط با گوشی‌های اندروید و iOS و رینگ‌های ۱۹ اینچ، از دیگر امکانات نسخه‌ی فول آپشن توسان ۲۰۱۷ هستند.

هیوندای توسان جدید اتومبیلی زیبا، ایمن با ابعادی کارآمد و آپشن های مناسب است که مثل دو نسل قبلی و حتی بهتر از آنها نظر هموطنان را به خود جلب کرده، اما در کنار تمامی خوبی ها نقطه ضعف هایی هم وجود دارد. مثلاً کیفیت متریال داخلی اش به نسبت وجه پرداختی متوسط است و پیشرانه ی انتخاب شده در کشورمان نیز برای بدنه ی تنومند توسان کمی ضعیف میباشد. پس اگر اهل رانندگی تند و تیز و هیجان انگیز هستید دور توسان 2 لیتری MPI را خط بکشید.

با توجه به گزارش‌های سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، میزان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای هیوندای در ایران طی سال‌های گذشته، همواره در سه رده‌ی ابتدایی این لیست قرار داشته است.