هیوندای توسان ix35 - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی هیوندای رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
هیوندای Ix35
4.2/5 - (4 امتیاز)

توضیحات : هیوندای توسان ix35

هیوندای توسان یک کراس اوور کره ای است که از سال 2004 تا کنون سه نسل از آن تولید شده و دومین نسل از هیوندای توسان که از سال 2009 تا 2015 تولید شده است  با نام هیوندای توسان ix35  شناخته می شود. این خودرو نام های دیگری همچون هیوندای IX35 و آریزونا دارد.

پیشرانه ی بکار رفته در این خودرو از نوع 4 سیلندر 2.4 لیتری است و توان تولید 174 اسب بخار را دارد و متصل به یک گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک است.

هیوندای ix35 در سه تیپ GL، GLS، و Limited  (ساخت محدود و خاص) تولید و عرضه می شود. تیپ GL دارای چرخ های 17 اینچی، شیشه های دودی، سیستم تهویه مطبوع، صندلی قابل تنظیم راننده، صندلی های عقب با ابعاد 40/60، سیستم صوتی تصویری دارای شش اسپیکر و سی دی پلیر، رادیوی ماهواره ای، درگاه اتصال هدفون، آیپاد و پورت USB است.

تیپ GLS نیز از چرخ های 17 اینچی بهره می برد با این تفاوت که رینگ های آن آلیاژی هستند. از دیگر امکانات این تیپ می توان به سیستم تعلیق اصلاح شده، باربند، گرم  کن آینه بغل، چراغ های اتوماتیک جلو، چراغ مه شکن، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی چرمی، صندلی های جلوی دارای گرم کن و بلوتوث اشاره کرد.

تیپ Limited مجهز به چرخ های 18 اینچی و آلیاژی است. برای این تیپ خاص برف پاک کن های ضد یخ، ورود و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده دارای شش حالت مختلف، روکش چرم و آینه الکتروکرومیک در نظر گرفته شده است. البته در کنار این امکانات یک بسته سفارشی نیز وجود دارد که شامل سانروف پانورامیک، سیستم مسیریاب لمسی، دوربین دنده عقب و سیستم صوتی دارای هفت اسپیکر می شود.

در تست‌های تصادف دولت فدرال امتیاز این خودرو 4 از 5 ستاره بوده است.

هیوندای توسان ix35 یقینا می‌تواند یکی از بهترین کراس‌اوورهای موجود در بازار باشد. از نکات مثبت آن می‌توان به سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، رانندگی راحت و نرم، اتصال ساده به سیستم ناوبری و از نکات منفی آن به هندلینگ و سواری ضعیف‌تر نسبت به اسپورتیج، عمل کردن ضعیف موتور ۲.۴ لیتری در شتاب گیری ثانویه اشاره کرد.

این خودرو توسط آسان موتور وارد و خدمات پس از فروش آن نیز توسط این کمپانی عرضه میگردد که رتبه بالای رضایتمندی را دارد.

هوندا CR-V یکی از خودروهایی است که توسان ix35 با آن رقابت می کند.