هیوندای آزرا 2006-2010 - مشخصات فنی خودرو, مشخصات فنی هیوندای رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
هیوندای آزرا
3/5 - (3 امتیاز)

توضیحات :هیوندای آزرا 2006-2010

آزرا نماینده هیوندایی در ابعاد نزدیک به بازار سدانهای لوکس است و شامل ترکیبی از راحتی، فضای داخلی و ویژگیهای دیگر بوده و در عین حال دارای قیمت معقولی است. زمانی که هیوندای آزرا به بازارهای جهانی عرضه شد، عنوان سری-5 کره‌ای را بر دوش خود یدک می‌کشید و تولید آن تا سال 2011 ادامه داشت.

خودروی محور جلوی هیوندا آزرا دارای دو حالت است. جی ال اس و حالت محدود. جی ال اس با یک موتور V6، 3.3 لیتری و 234 اسب بخار طراحی شده است؛ و در حالت محدود موتور V6، 3.8 لیتری و دارای 263 اسب بخار است. در هر دو حالت یک گیربکس شیفترونیک 5 دنده اتوماتیک، موتور را همراهی می‌کند. حالت جی ال اس، تجهیزات استاندارد قابل توجهی را ارائه میکند که از آنها میتوان به کنترل کشش و استحکام، ترمز دیسکی ضد قفل چهار چرخ، چرخ های آلیاژی 17 اینچی، 8 کیسه هوا، صندلی های برقی جلو، فضای داخلی شبیه چوب، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو ماهواره ای به همراه پورت USB، کروز کنترل، آینه های برقی، قفل بدون کلید و از راه دور برای در و پنجره ها اشاره کرد. آزرا توانسته 4 ستاره ایمنی را از موسسه EURONCAP دریافت کند

این خودرو در همان سال ورودش، به یک خودرو لوکس و گران تبدیل شد. فضای داخلی فوق‏ العاده، کیفیت تجهیزات داخلی و امکانات متوسطی که یک کاربر ایرانی را راضی نگه می‏داشت در کنار یک پیشرانه بی ‏نقص آزرا را به یک خودرو محبوب برای تمام اقشار خصوصا آنهایی که دستشان به جیب شان بیشتر می‏رسید بدل کرد.

کیفیت بالای متریال کابین ، موتور پر قدرت و عملکرد مناسب جعبه دنده ، سواری راحت ، آپشن های مناسب از مزیت های این خودرو، و طراحی نسبتاً قدیمی کنسول جلو ، مصرف سوخت بالا ، استهلاک بالا ، انتقال ضربه به دست اندازه های بزرگ به شاسی از معایب آن هستند. همچنین این خودرو در کارکرد بالای 80 هزار کیلومتر دچار افت شدید میشود.

خدمات پس از فروش آزرا که توسط آسان موتور عرضه می‌شود بسیار مناسب است اما لوازم یدکی آن کمی گران است.

رقبای مستقیم خودرو در بازار ایران تویوتا کمری و کیا اوپیروس هستند.