صندلی چرمی ، جیر | آپشن های صندلی و فرمان | ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
صندلی چرمی، جیر
5/5 - (1 امتیاز)

صندلی‌ چرمی خودرو

صندلی چرمی/ جیر در یک نگاه:

امروزه در دنیای طراحی خودرو دیزاین و طراحی داخل کابین اتومبیل به اندازه فرم و طراحی بدنه آن اهمیت دارد، لذا یکی از قطعات بکار رفته در داخل کابین خودروها صندلی آن ها است. معمولا در طراحی تعدادی از صندلی های خودروهای وارداتی از جنس چرم طبیعی و یا پارچه  و در قسمت میانی آن از جنس جیر استفاده شده است. که این صندلی های چرمی جیر در رنگ های مختلف و متنوع وجود دارد، که شما می توانید از آن استفاده کنید. صندلی چرمی جیر در خودروهای لوکس و گران قیمیت مانند مرسدس بنز به صورت یک آپشن وجود دارد. مهمترین مزیت روکش صندلی چرمی این است که به آسانی لکه های آن پاک می شود. آپشن صندلی چرم این قابلیت را دارد که بر روی تمامی خودروها اضافه شود توجه داشته باشید، در برخی از نمونه ها از جنس پلاستیک به شکل چرم استفاده می شود که معمولا قیمت آن ها نسبت به چرم طبیعی کمتر است. صندلی های چرمی برای خانواده های که کودک خردسال و بازیگوش دارند و پر جمعیت نیز هستند بسیار مناسب است زیرا به راحتی تمیز می شود، همچنین برای کسانی که با لباس کار وارد خودرو می شوند و یا مجبور به حمل وسایل با خودرو هستند نیز صندلی چرمی مناسب است. علاوه بر اینها استفاده از صندلی چرمی باعث زیبایی و جذابیت خودروی شما می شود چرا که صندلی ها همیشه جلوی دیگر هستند. استفاده از صندلی چرمی برای آب و هوای شرجی نیز توصیه می شود.

انواع صندلی چرمی خودرو:

چرم های موجود به طور کلی به سه دسته چرم های pu، چرم های pvc و چرم های pu-pvc  تقسیم بندی می شوند.

چرم های مصنوعی یا همان چرم های pvc(پی وی سی) به خصوص در نمونه های رنگ تیره آن، به هیچ وجه مناسب فصول گرم سال نیستند، بدین جهت که گرما را در بافت خود نگه می دارند و با توجه به اینکه ازگردش هوا در منافذ جلوگیری می کند، موجب تعریق زیاد می شود.

چرم های pu سالم ترین نوع چرم است و معایب چرم های  pvc را ندارد.

روکش های چرم طبیعی (pu یا  pu-pvc) هر چند قیمت آن نسبت به نمونه مصنوعی آن بالاتر است. ولی علاوه بر دوام و عمر بیشتر مشکلات گرما و عرق کردن نمونه های مصنوعی را ندارند، و به طور کلی می توان اظهار کرد که چرم سالم تری است.

نکات مهم در کیفیت روکش صندلی:

علاره بر مواردی همچون جنس، رنگ و نوع الیاف استفاده شده و همچنین  مواد اولیه به کار رفته در تولید روکش صندلی هم در کیفیت و دوام خودرو و هم در مسائلی همچون دمای داخل کابین خودرو و در نتیجه تعریق و راحتی سرنشینان تاثیر بسزایی را دارد، علاوه بر این شما باید به طراحی و الگوی دوخت صندلی ها نیز توجه ویژه ای داشته باشید زیرا علاوه بر تاثیر ظاهری باعث زیبایی و راحتی مبلمان خودروی شما می شود. اگر این روکش صندلی از الگوی مناسبی برخوردار نباشد پس از نصب بر روی صندلی های خودرو  فیکس نمی شود و همین امر سبب از بین رفتن ابر صندلی  فابریک خودرو می شود و در نتیجه در مروز زمان باعث از بین رفتن صندلی می شود.