سیستم صوتی حرفه ای | آپشن های صوتی تصویری | ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
سیستم صوتی حرفه ای
5/5 - (1 امتیاز)

سیستم‌ صوتی حرفه ای

سیستم صوتی حرفه ای در یک نگاه:

لذت بردن از رانندگی فقط به رانندگی در خودرو  نیست. چرا که گاهی تجهیزات و آپشن های جانبی خودرو می تواند لذت رانندگی با خودرو را برای ما دو چندان کند. یکی از آپشن هایی که لذت رانندگی را برای ما مضاعف می کند استفاده از سیستم صوتی حرفه ای می باشد. به طوری که بسیاری از کمپانی بزرگ خودروسازی برای جلب نظر مشتری های خود اقدام به نصب سیستم های صوتی حرفه ای با برندهای معتبر را می کنند. بسیاری از ما هنگام رانندگی در خیابان و یا  به هنگام مسافرت های طولانی به برنامه های رادیویی و یا قطعات موسیقی مورد علاقه خود گوش می کنیم، حالا آنکه استفاده از یک سیستم صوتی حرفه ای با کیفیت لذت سمعی ما را به  هنگام رانندگی دو چندان می کند.

انواع سیستم های صوتی حرفه ای:

اگر به بازار تجهیزات صوتی و تصویری خودرو سر بزنید می توانید برندهای مختلف سیستم های صوتی  خودرو را مشاهده کنید که ما به برخی از برندهای معتبر  سیستم های صوتی حرفه ای  در ذیل اشاره ای کوتاه خواهیم کرد.

1.سیستم صوتی Bose :

کمپانی معتبر Bose به صورت تخصصی و حرفه ای به تولید قطعات صوتی و تصویری خودرو می پردازد. هدف اولیه شرکت Bose طراحی اسپیکرهایی بود که بتواند فضایی که صدا در آن ضبط شده است را بازسازی و تولید کند و مدارات الکترونیک ساده ای داشته باشد. این شرکت توسط عمار بوز در سال 1964 پایه گذاری شد. این کمپانی رفته رفته سیستم صوتی جدیدی را روانه بازار کرد و در سال 2007  توانست یک سیستم لوکس برای فراری 612 طراحی کند، پس از آن کمپانی بوز برای مدل های مختلف خودرو سیستم صوتی حرفه ا ی را طراحی کرد، که عبارتند از مرسدس بنز، نیسان، آ او دی، مدل های لوکس رنو، شورلت، فیات و . . .

2.سیستم صوتی jbl:

کمپانی جی بی ال در سال  1946 میلاد  توسط جیمز بلوغ لنسنگ پایه گذاری شد. Jbl   نیز ماند بسیاری از کمپانی ها یک برند امریکایی است. کمپانی های بزرگ خودروسازی از سیستم صوتی حرفه ای جی بی ال به  عنوان یک آپشن استاندارد بر روی خودرو ها استفاده می کنند. تولیدات شرکت بیشتر بلندگوهای حرفه ای با تمرکز صدای بالا می باشد. توجه داشته باشید که سیستم صوتی حرفه ای jbl قابلیت نصب بر روی تمامی خودروهایی که نصب سیستم صوتی غیر فابریک بر روی کامپیوتر آن ها مشکلی ایجاد نمی کند را دارد.

3.سیستم صوتی Burmester:

این سیستم صوتی حرفه ای یک برند آلمانی و همانطور که از نام آن پیداست، توسط برمستر تاسیس شده است. سیستم صوتی حرفه ای برمستر یک سیستم صوتی حرفه ای لوکس برای خودروهای لوکس و گران قیمت همچون مرسدس بنز و پورشه است.

4.سیستم صوتی حرفه ای Lexicon:

سیستم صوتی Lexicon  در سال 1961تا 1971توسط فرانسیس اف لی در آمریکا تاسیس شد. این کمپانی بزرگ در سال 1993 توسط شرکت اینترنشنال هارمن خریداری شد. این سیستم صوتی یک سیستم صوتی حرفه ای شناخته شده است. این سیستم یک برند لوکس بر روی خودروی رولز رویز فانتوم محسوب می شود. کیفیت صدای این سیستم بسیار مطلوب است.

5.سیستم صوتی infinity:

کمپانی اینفینیتی سازنده سیستم های صوتی حرفه ای خانگی برای مصارف شخصی است. کمپانی infinity در سال 1968 توسط جان الریک، کری کریستن و ارنی نودل در کشور امریکا تاسیس شد. این شرکت در سال 1990 توانست سیستم های صوتی خودروهای میتسوبیشی ، هیوندای و کرایسلر را عرضه کند. سیستم های عرضه شده این شرکت لوکس و گران قیمت می باشد. با استفاده از این سیستم زیبایی و کیفیت صدای مطلوب را به خودروی خود هدیه بدهید و از شنیدن صدای موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

6.سیستم صوتی HIFI:

جالب است بدانید سیستم های صوتی HIFI محصول شرکت خودروسازی بی ام و می باشد. سیستم صوتی این شرکت بیشتر بر روی خودروهای بی ام و شناخته می شود. شما می توانید سیستم های استاندارد این شرکت را بر روی خودروهای  بی ام و مشاهده کنید.

7.سیستم های صوتی Harman Kardon:

کمپانی هارمن کاردن در سال 1953 توسط سیدنی هارمن و برنارد کاردن در امریکا پایه گذاری شد. این کمپانی سسیتم های صوتی مختلفی را به باز ار عرضه می کند. همچنین محصولات این شرکت در آمریکا بسیار شناخته شده است چرا که محصولات این شرکت یک برد حرفه ای و یک آپشن لوکس برای خودروها به شمار می رود .

8.سیتم صوتی fender:

کمپانی بزرگ خودر وسازی همچون فورد و فولکس واگن از برند فندر به عنوان یک سیستم صوتی حرفه ای استفاده می کنند. جالب است بدانید لئو فندر در سال 1940 شروع به طراحی گیتار بیس دار و همچنین گیتار برقی نمود. سپس لئو فندر سیستمی را اختراع کرد تا به وسیله آن بتواند صدای گیتار برقی را به آمپلیفایر به صورت پخش صدای واضخ و حرفه ای تبدیل کند و لذا پس از سالها تلاش و تحقیق در این زمینه سیستم های آمپلی و گیتار برقی را به سمت سیستم های صوتی و حرفه ای هدایت کند.

نصب سیستم های صوتی:

در پایان خاطر نشان می کنم یکی از مهمترین  مسائل برای داشتن سیستم صوتی حرفه ای نصب صحیح و درست آن است. به همین منظور اگر شما بهترین قطعات را نیز تهیه و خریداری کرده باشید ولی اگر این وسایل به صورت دقیق و اصولی به هم متصل نشوند نمی توان به خروجی آن اطمینان داشت و کیفیت صدا به دلیل سهل انگاری ممکن است جذاب و با کیفیت نباشد. پس بهترین کار این است برای نصب این سیستم بر روی خودروی خود از یک نصاب حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید.

با سیستم های صوتی حرفه ای زیبایی ر ا به خودروی خود هدیه بدهید و از شنیدن صدای موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.