نمایشگر سربالا (HUD) | آپشن های صوتی تصویری خودرو | ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
نمایشگر سربالا
3/5 - (3 امتیاز)

نمایشگر‌ سربالا

نمایشگر سر بالا (HUD)در یک نگاه:

نمایشگر سر بالا HUD  مخفف کلمه  Head Up Displa است. سازندگان این نمایشگر معتقدندکه ساخت  نمایشگر  سر بالا انقلابی در صنعت خودروسازی  محسوب می شود. هما نطور که از نام این نمایشگر پیداست روی سر قرار می گیرد. نمایشگرهای سربالا (HUD) این قابلیت را دارند که، اطلاعات خودرو را به وسیله لیزر بر روی شیشه جلوی خودرو و در دید مستقیم راننده به نمایش بگذارند. به عبارتی راننده بدون آنکه سر خود را به اطراف برگرداند قادر است تمام اتفاقات اطراف خود را ببیند. همچنین با استفاده از این سیستم راننده دیدی به تمام جهات خواهد داشت. از ویژگی های نمایشگر سربالا HUD مجهز  بودن به  نمایشگر لیزری است. با استفاه از نمایشگر سربالا راننده تمرکز  بیشتری را بر جاده خواهد داشت. با استفاده از نمایشگر سربالا HUD رانندگان علاوه بر احساس آرامش درحین رانندگی ا  ایمنی بسیار بالایی نیز برخوردار خواهند شد.

ویژگی های نمایشگر سر بالا (HUD):

نمایشگرسربالا ویژگی های زیادی دارد که ما  در اینجا به بخشی از ویژگی های آن در ذیل اشاره خواهیم نمود.

1 .نمایشگرهای لیزری سربالا وضوح تصویر فوق العاده بالایی دارند و تصاویر واقعی و واضحی را از  محیط پیرامون به راننده نشان می دهد.

2.نمایشگر های (HUD) دارای سیستم تحلیل و تشخیص مسیر می باشند.

3.نمایشگر سربالا قابلیت پخش صدا گفتار و همچنین صوت را در مواقع ضروری دارا می باشند.

4.از ویژگی های بارز سیستم (HUD) این است که دارای پایگاه اطلاعاتی گسترده می باشند. همچنین توانایی کنترل خودکار خودرو را دارا می باشند. این پایگاه اطلاعاتی به صورت نوشتاری و همچنین شنیداری به وسیله هدفون می باشد.

شرکت های بزرگ خودروسازی با افزودن آپشنی های از این قبیل سعی می  کنند تا از رقبای خود گوی سبقت را بگیرند.

موارد استفاده از نمایشگر سربالا(HUD):

نمایشگر سربالا به عنوان یک آپشن لوکس در خودروهای مرسدس بنز و بی ام و وجود دارد. جالب است بدانید که نمایشگر سربالا نخسیتن بار در هواپیما جنگی و سپس بر روی هواپیمای مسافربری  و بعدها در تانک خودرو استفاده شد. در نمونه های پیشرفته تر نمایشگرهای سربالا علاوه بر موارد گفته شده دور موتور ، نقشه ، علائم جاده ای را نیز به نمایش می گذارد که همگی آنها به ایمنی رانندگی کمک می کند. نمایشگر سربالا در دو نوع بازتابی روی شیشه و یک نسخه که به صورت شیشه ای مجزا بالای قاب آمپر روی خودرو عرضه می شود، تا شما بتوانید در صبح و شب دید کافی داشته باشید. با استفاده از سیستم نمایشگر سربالا  خیلی راحت رانندگی کنید. زیبایی آسایش و امنیت را به هنگام رانندگی  با نمایشگر سربالا (HUD) تجربه کنید.

نکته: برخی از اپلیکیشن های موبایلی به شما این امکان را  می دهند تا سرعت خودرو و مواردی از این قبیل را روی صفحه داشته باشید  و با قرار دادن گوشی موبایل روی داشبورد سرعت بر روی شیشه بازتاب داده می شود.