سیستم پارک خودکار ( خودرو ) | آپشنهای ردیابی خودرو | ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
سیستم پارک خودکار
4.5/5 - (12 امتیاز)

سیستم پارک‌‌ خودکار

سیستم پارک خودکار در یک نگاه:

در شهرهای بزررگ و خیابان ها شلوغ پارک کردن خودرو یکی از مشکلات روزمره رانندگان به حساب می آید، که رانندگان را برای پارک خودرو به زحمت می اندازد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی راه حلی برای رفع این مشکل توسط خودروسازان ارائه شده است که آن استفاده از سیستم پارک خودکار است، که شما بوسیله سیستم پارک خودرو می توانید. به راحتی و به صورت اتومات خودرو خود را پارک کنید و به مشغله های روزمره خود برسید. فرض کنید شما در یک خیابان پر رفت و آمد و شلوغ به زحمت توانسته اید یک جای پارک مناسب برای خودرو خود پیدا کنید، در این زمان کافی است بجای تلاش زیاد برای انجام پارک دوبل و همچنین عقب و جلو کردن اتومبیل با استفاده از سیستم پارک خودکار تنها یک دکمه را فشار دهید و خودتان خیلی راحت به صندلی خودرو تکیه دهید تا خودرو شما  با انجام چند حرکت ساده پارک شود.

موارد استفاده از سیستم پارک خودکار:

سیستم پارک خودکار می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به ترافیک را در شهرهای بزرگ حل کند،  فقط کافیست سیستم پارک خودکار را در خودرو خود نصب کنید. تا خودرو شما به طور خودکار در فضاهای کوچک پارک شود. همین امر باعث می شود تا خودروهای بیشتری در کنار خیابان و یا حتی پارکینگ های عمومی پارک شوند  بدون اینکه آسیبی به خودروهای دیگر وارد کنند. توجه داشته باشید اگر راننده ای مهارت کافی در رانندگی و پارک خودر و نداشته باشد ممکن است عملیات پارک کردن خودرو در خیابان وقفه ای را ایجاد کند و باعث ایجاد ترافیک شود و شما می توانید با مجهز کردن خودرو خود به سیستم پارک خودکار خیلی راحت  و بدون درد سر خودروی خود را پارک کنید.

ساختار فنی پارک خودرو:

سیستم پارک خودرو یا همان سیستم پارک خودکار به راننده این امکان را می دهد تا خودروی خود را در کنار جدول و خیابان بدون استفاده از فرمان پارک کند. در این سیستم رادار اتو پارک پس از پیدا کردن جای مناسب برای خودرو به راننده پیغام می دهد، که جای پارک برای خودرو مناسب است و پس از انتخاب راننده برای پارک خودرو سیستم پارک خودرو از راننده می خواهد، تا به فرمان دست نزند و فقط با استفاده از گاز و ترمز و مقداری که سیستم مشخص می کند خودرو را کنترل کند. در پارک خودکار سیستم کامپیوتری خودرو کنترل فرمان را ضمن اینکه ماشین در کنار خودروی جلویی قرار دارد بر عهده می گیرد. نکته ای که وجود دارد این است که این سیستم کاملا اتومات و خودکار نیست ولی موجب می شود که شما پارک راحت تری را تجربه کنید.

با استفاده از سیستم پارک خودرو خیلی راحت و آسان خودری خود را پارک کنید و دیگر نگران برخورد خودرو با خودروهای دیگر هنگام پارک نباشید.