رینگ اسپرت (آلومینیومی) خودرو | آپشن های بدنه خودرو | ایمن ران رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران
4.7/5 - (34 امتیاز)

رینگ‌ اسپرت

رینگ اسپرت آلومینیومی در یک نگاه:

توسعه رینگ های اسپرت در حال حاضر مد نظر اکثر خودروسازان جهان است. مهمترین اقدام و تصمیم برای افرادی که می خواهند اتومبیل خود را به مدل اسپرت تبدیل کنند، استفاده از رینگ اسپرت می باشد. استفاده از رینگ اسپرت یکی از سریع ترین روش ها برای تغییر ظاهر خودرو است، چرا که همیشه جلوی دید همگان قرار دارد و به چشم می آید. توجه داشته باشید، رینگ باید براساس نوع اتومبیل شما باشد و مدلی را انتخاب کنید که شایسته خودرو شما باشد. رینگ های آلومینیومی از رایج ترین نوع رینگ ها به شمار می روند که ما در بیشتر اتومبیل ها شاهد آن هستیم.  رینگ های آلومینیومی بسیار سبک و قوی هستند. همچنین این رینگ ها به نسبت سایر رینگ های تولیدی قیمت پایینی دارند. مهمترین مزیت استفاده از رینگ های آلومینیومی این است که شما انتخاب گسترده تری برای انتخاب رینگ خودروی خود دارید و می توانید متناسب با سلیقه خود رینگ اسپرت مورد نظر خود را خریداری کنید. آلومینیوم  قابلیت حرارتی بالایی دارد که بعد از نقره و مس بهترین هادی حرارتی شناخته می شود

مزایای رینگ اسپرت آلومینیومی عبارت است است از:

1. به دلیل قابلیت شکل پذیری رینگ های آلومینیومی باعث زیبایی خودرو می شود.

2.تنوع در تولید رینگ های آلومینیومی.

3.کنترل پذیری بهتر خودرو.

4.افزایش شتاب و کارایی بهتر سیستم ترمز و همچنین کاهش مصرف سوخت.کمتر بودن اینرسی دورانی رینگ آلومینیومی در مقایسه با سایر رینگ ها سبب افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت خودرو می شود.

5.افزایش عمر لاستیک. به دلیل انتقال حرارت بیشتر رینگ های آلومینیومی و همچنین توزیع یکنواخت آن در رینگ لاستیک های سرد مقاومت بیشتری در برابر سایش دارند.

6.یکپارچگی ساختار رینگ های آلومینیومی.

7.بلانس مناسب تر خودرو و همچنین افزایش ایمنی خودرو در سرعت های بالا.

ساختار فنی رینگ های آلومینیومی:

رینگ های آلومینیومی همانطور که از نام آن ها پیداست از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند، و از همین روست که ریخته گری گرانشی روند اساسی تری را نسبت به ریخته گری فشار پایین(تولید فرم اولیه رینگ ها با فشار کم ریخته گری انجام می شود) به شمار می رود. انجام این روش سبب می شود تا رینگ متراکم تری را شاهد باشیم و با گذشت زمان و از طریق فشار و حرارت بالا شکل بیرونی رینگ را ایجاد می کند در نهایت  شاهد نمونه اولیه یک رینگ هستیم و عمده رینگ های تولید شده به همین ترتیب گفته شده انجام می پذیرد در زیر به برخی از روش های تولید آلیاژهای ریختگی آلومینیوم اشاره خواهیم نمود.

1.ریخته گری در قالب های ریژه(روش ثقلی).
2.ریخته گری تزریقی در قالب دائم(دایکاست  کم فشار و پرفشار).

3.ریخته گری با مدل فومی در قالب ماسه ای.

4.ریخته گری تزریقی  داخل قالب در حالت نیمه جامد.

5.فورج مذاب آلومینیوم در حالت جامد و مایع.

با توجه به فرایند ماهیت آلومینیوم و همچنین پیچیدگی فرایند انجماد آن ها هر کدام از روش های دارای مزایا و معایبی می باشند که در تولید قطعات ایمنی از جمله رینگ های خودرو و انتخاب روش مناسب و استاندارد بسیار مهم است.

قسمت های مختلف رینگ خودرو عبارتند از:

1.قطر رینگ

2.پهنای رینگ

3.فلنج