مراحل کارشناسی خودرو ایمن ران - ایمن ران - کارشناسی خودرو - خرید مطمئن خودروی دست دوم رفتن به محتوای اصلی
مرکز تماس: فلکه دوم صادقیه | دفتر مرکزی: مرکز نوآوری دانشگاه شریف دانلود اپ ایمن ران

مقدمه ای بر مراحل کارشناسی خودرو و خرید خودروی دست دوم

در مورد مراحل کارشناسی خودرو بیشتر بدانیم – کم نیستند کسانی که خرید خودروی دست دوم را به خرید خودرو نو و صفر ترجیح می‌دهند.

این افراد به دلایل مختلف و عمدتاً به سبب دلایل اقتصادی، به دنبال خرید خودرو دست دوم هستند .مثلا افت قیمت خودرو دست دوم به نسبت خودرو صفر به مراتب پایین‌تر است و کسی که در طی چند ماه چند بار خودرو تعویض می‌کند بهتر است که به دنبال خرید خودرو دست دوم باشد تا صفر. یا مثلاً با هزینه‌ی کم‌تری به نسبت خرید یک خودروی صفرِ معمولی می‌توان یک خودروی دست دوم با کلاسِ بالا‌تر خریداری کرد.

اما آن چیزی که در این بین اهمیت دارد این است که به هنگام خرید خودرو دست دوم، باید از سلامت خودرو دست دوم اطمینان وجود داشته باشد و این نیاز همیشه حس میشود که یک کارشناس خودرو، خودروی مد نظر ما برای خرید را بررسی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات مراحل کارشناسی خودرو توسط ایمن ران آشنا شوید

«ابتدا خودروی مد نظر خود را انتخاب نمایید!»

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید، ایمن ران به شما کمک خواهد کرد تا خریدی مطمئن داشته باشید.

پس از انجام بررسی های لازم، خودروی مورد نظر خود را انتخاب نموده

و با فروشنده زمان و محل انجام کارشناسی خودرو را هماهنگ کنید.

خرید-خودروی-دست-دوم
تماس-برای-کارشناسی-خودرو

«جهت حضور کارشناس خودرو در محل با ایمن ران تماس بگیرید»

برای انجام کارشناسی خودرو مورد نظر، حداقل 30 دقیقه زودتر با ایمن ران تماس بگیرید

تا کارشناس خودرو در محل قرار حاضر شده و کارشناسی فنی و بدنه خودرو را انجام دهد.

«نحوه کارشناسی سلامت خودرو»

کارشناس ایمن ران که در واقع کارشناس بدنه خودرو، کارشناس رنگ خودرو و کارشناس فنی خودرو می باشد،

با استفاده از به روزترین تجهیزات تخصصی تست خودرو و نیز تجربه خود،

بیش از 100 نقطه از خودرو را مورد تست و ارزیابی قرار می دهد.

کارشناسی-خودرو-تخصصی-با-تجهیزات-دیجیتال
مراحل-کارشناسی-بدنه-و-فنی-خودرو

«مراحل کارشناسی بدنه و فنی خودرو»

مراحل کارشناسی خودرو به شرح ذیل می باشد :

1.کارشناسی رنگ و کارشناسی بدنه خودرو

2.کارشناسی فنی آپشن ها و تجهیزات خودرو با دیاگ

3.تست رانندگی و بررسی سیستمهای فنی خودرو در حرکت

«گزارش کارشناسی خودرو»

پس از انجام کارشناسی فنی و بدنه خودرو توسط کارشناس ایمن ران، گزارش کارشناسی خودرو تهیه خواهد شد.

در صورت تمایل متقاضی، ارائه قیمت کارشناسی خودرو و تنظیم قولنامه نیز انجام خواهد گرفت.

گزارش-کتبی-کارشناسی-خودرو
هزینه-کارشناسی-خودرو

«هزینه کارشناسی خودرو»

پس از انجام کارشناسی خودرو هزینه کارشناسی طبق تعرفه مصوب دریافت خواهد شد.

« هزینه کارشناسی خودرو های مختلف »

«تماس با ایمن ران»

7 روز هفته از 9 صبح تا 9 شب منتظر تماس شما خواهیم بود.

021-47624747

0935-3719137

0938-7004110

تماس-جهت-درخواست-کارشناس-خرید-خودرو

نمونه ویدئوهای گزارش کارشناسی خودرو

پیش از درخواست کارشناس، کارشناس خودرو خود باشید.

سوالات متداول کارشناسی خودرو

کم نیستند خودروهایی که ظاهر مناسبی دارند اما ایرادات فنی و بدنه ای بسیاری دارند که تنها توسط یک کارشناس خبره قابل تشخیص هستند و یک فرد عادی بدون تجهیزات تست خودرو هرگز نمی تواند به این مشکلات پی ببرد. خرید خودرو به نوعی یک سرمایه گذاری محسوب می شود و عدم دریافت کمک از یک کارشناس خبره می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. تشخیص اینکه سلامت بدنه خودرو در چه حدی است؟، آیا به شاسی آن ضربه وارد شده یا نه؟، آیا خودرو دو تکه است،؟ آیا موتور و گیربکس آن از سلامت برخوردار هستند یا نیازمند تعمیر می باشند؟ و دهها مورد دیگر درباره سلامت خودرو تنها توسط یک کارشناس خبره که از تجهیزات تست به روز استفاده می کند قابل تشخیص است.

در فرآیند کارشناسی خودرو ایمن ران، بیش از ۱۰۰ نقطه از خودرو اعم از موارد بدنه و فنی مورد تست و ارزیابی قرار می گیرد.

جهت بررسی وضعیت بدنه، سلامت اجزاء شامل رنگ شدگی یا تعویض شدگی و نیز صدمات وارده به شاسی، سقف، ستونها، سپرها و …. مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. این تست توسط دستگاه دیجیتال تشخیص رنگ التراسونیک انجام می پذیرد.

بررسی وضعیت فنی خودرو با استفاده از دستگاه دیاگ ۲۰۱۷ انجام گرفته که سلامت موتور، گیربکس، سنسورها، آپشن ها و کلیه سیستمهای الکترونیک خودرو مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. همچنین در این مرحله وضعیت عملکرد و سلامت قوای محرکه خودرو توسط رنگ دود اگزوز، روغن موتور، روغن گیربکس و … نیز بررسی خواهد شد.

علاوه بر موارد ذکر شده، بررسی وضعیت سیستمهای محرکه خودرو شامل جلوبندی، ترمز و فرمان توسط تست رانندگی مشخص می شود. همچنین در حین حرکت و رانندگی با بررسی شتاب خودرو، سیستم تعویض دنده، سیستم کلاچ و … سلامت قوای محرکه خودرو نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که تست رانندگی، تنها در صورت مهیا بودن شرایط جوی، ترافیک و اجازه فروشنده خودرو قابل انجام می باشد و در صورت بروز مشکل برای خودرو، کارشناس پاسخگو خواهد بود.

بله. در صورت تمایل متقاضی پس از بررسی وضعیت سلامت خودرو، با توجه به قیمت بازار قیمت مناسب و کارشناسی شده برای خودروی مورد نظر اعلام خواهد شد.

بله. پس از اتمام فرآیند کارشناسی، گزارش کتبی با سربرگ شرکت ایمن ران تنظیم و تقدیم متقاضی خواهد شد.

با یکی از شماره های ثبت شده در نوار بالای سایت تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. لازم به ذکر است اگر توسط تلفن همراه صفحه سایت را مشاهده می کنید، با لمس شماره تلفنها تماس برقرار خواهد شد. ضمنا شماره موبایلها در خارج از ساعت کاری نیز در دسترس می باشند.

پس از هماهنگی و رزرو متقاضی، کارشناس حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بعد در محل کارشناسی حاضر خواهد شد.

تعرفه کارشناسی خودرو ایمن ران شامل تمامی مواردی کارشناسی بدنه، کارشناسی فنی، کارشناسی قیمت و تنظیم برگه کارشناسی می باشد. این مبلغ بر اساس میزان مساحت بدنه، تجهیزات و آپشنهای خودرو، سطح تکنولوژی خودرو و …. تعیین می گردد.

« هزینه کارشناسی‌ خودرو های مختلف »

لازم به ذکر است که بابت ایاب و ذهاب هزینه جداگانه ای دریافت نمی گردد.

متاسفانه تعدادی از فروشندگان خودرو (مخصوصا دلالان خودرو) جهت افزایش قیمت خودرو، میزان کارکرد خودرو را کاهش داده تا مشتری کیلومتر کمتری را در پشت آمپر مشاهده کند و به تصور اینکه خودرو کارکرد زیادی ندارد حاضر شود قیمت بیشتری برای آن بپردازد. جهت کاهش میزان کیلومتر خودرو تجهیزات و روشهای متفاوتی وجود دارد و می توان توسط آنها به گونه ای اطلاعات کارکرد خودرو را تغییر داد که توسط هیچ دستگاهی اطلاعات کیلومتر صحیح قابل تشخیص نباشد.

همچنین با توجه به تجربه ایمن ران در امر کارشناسی به جرات می توان گفت که اطلاعات کارکرد ۹۵% خودروهای بازار توسط هیچ دستگاه دیاگی قابل تشخیص نمی باشد. لذا کارشناس ایمن ران با توجه به بررسی خودرو به صورت تجربی و با تکیه بر تجربه کارشناسی تعداد فراوانی خودرو می تواند با تقریب مناسبی میزان کارکرد خودرو را اعلام نماید.

بله. پس از اتمام فرآیند کارشناسی و در صورت تمایل طرفین معامله، ارائه مشاوره حقوقی و تنظیم قولنامه معتبر با سربرگ ایمن ران توسط کارشناس انجام خواهد شد. لازم به ذکر است هزینه تنظیم قولنامه ملبغ ۶۰،۰۰۰ تومان می باشد و در هنگام رزرو نوبت کارشناسی باید درخواست تنظیم قولنامه اعلام گردد.

بسیاری از خریداران خودرو ترجیح می دهند که در هنگام کارشناسی خودرو حضور داشته باشند تا شخصا ناظر به فرآیند کارشناسی بوده و همچنین اطلاعاتی تکمیلی در خصوص خودروی مورد نظر را از کارشناس کسب کنند اما مواردی پیش می آید که خریدار خودرو قادر به حضور در مکان کارشناسی نمی باشد. اگر ساکن شهر تهران نیستید و یا زمان کافی برای حضور در محل کارشناسی را ندارید، می توانید تلفن فروشنده را در اختیار ایمن ران قرار دهید تا کارشناسان ما جهت کارشناسی خودروی مورد نظر شما با فروشنده هماهنگی نمایند و خودرو را برایتان کارشناسی کنند.

بدیهی است پس از انجام کارشناسی خودرو، گزارش تهیه شده برایتان ارسال خواهد گردید.

ایمن ران جهت ارائه خدمات کارشناسی از کارشناسان متخصص، باتجربه و مجرب در صنعت خودرو استفاده می کند که همگی در دوره های متعددی جهت کارشناسی خودرو شرکت نموده اند و مرحله آموزش کارشناسی خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. همچنین کارشناسان ایمن ران علاوه بر تجربه خود از تجهیزات دیجیتال 2017 جهت تشخیص رنگ و عیب یابی فنی در فرآیند کارشناسی استفاده می کنند.

همه این موارد موجب می شود تا شما با خاطری آسوده از خدمات ایمن ران استفاده نمایید. همچنین می توانید خلاصه ای از گزارش کارشناسی های گذشته ایمن ران را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و ایمن ران مشاهده نمایید.

گزارش کارشناسی های گذشته ایمن ران

با اینحال اگر به هر دلیلی احساس کردید کارشناسی انجام شده دقیق نبوده، 24 ساعت مهلت تست خواهید داشت و چنانچه در این بازه زمانی با دو برگه کارشناسی معتبر ثابت شود که کارشناسی انجام شده توسط ایمن ران اشتباه بوده، هزینه کارشناسی به شما عودت داده خواهد شد.

اصولا در همه جای دنیا روال معمول این است که خودرو صفر کیلومتر خودرویی است که به تازگی از کارخانه خارج شده و تحت نظر بخش کنترل کیفیت بدون هیچ گونه عیبی به مشتری تحویل می گردد اما متاسفانه در ایران لزوما چنین روالی رعایت نمی شود.

خودروهای بسیاری هستند که در سالن خط تولید کارخانه خودروساز ایرانی به دلیل بی احتیاطی کارگران خط تولید دچار حادثه می شوند. اگر گذرتان به جاده مخصوص یا جاده قدیم کرج افتاده باشد می توانید به وفور رانندگان اداره تحویل شرکت های خودروسازی را ببینید که جهت تحویل خودروهای مشتریان به نمایندگان به صورت دیوانه وار رانندگی می کنند تا سریعتر خودروها را تحویل نماینده فروش دهند و چه بسا حوادث ناگواری که در پی این رانندگی دیوانه وار اتفاق افتاده و بروز موجب خسارت به خودرو می شود. حتی بروز خسارت به خودروها در پارکینگ شرکتهای خودروسازی یا نمایندگان فروش در خلال جابجایی خودروها نیز اتفاق می افتد. در همه این حالات پیش از تحویل خودرو به مشتری با صافکاری و نقاشی خودرو اصلاح شده و سپس تحویل می گردند و مشتری بیچاره از همه جا بی خبر است. حال بگذریم از برخی موارد که پرسنل تحویل خودرو به مشتری قطعات استوک را با قطعات اصلی خودرو تعویض کرده و سپس خودرو را تحویل می دهند.

از خودروهای ایرانی که بگذریم خودروهای وارداتی نیز حال و روز خوشتری ندارند. کم نیستند افراد سود جویی که برای بدست آوردن سود بیشتر خودروهای کارکرده اماراتی را می خرند و با واکس و پولیش و کاهش عدد کیلومتر آن را به عنوان خودروی وارداتی صفر کیلومتر می فروشند. و یا خودروهای وارداتی که در گمرک در حین جابجایی و یا در حین حمل و نقل با کشتی به بدنه آنها صدمه وارد می شود که پیش از تحویل به مشتری صافکاری و نقاشی می شوند.

اینها تجاربی است که ایمن ران در طی سالها کارشناسی خودروهای صفر کیلومتر بدست آورده و متاسفانه در کشور ما از این دست حوادث کم اتفاق نمی افتد. لذا به پیشنهاد ایمن ران هیچگاه خودروی صفر کیلومتر را بدون کارشناسی تحویل نگیرید.

تعرفه کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو در ایمن ران

کارشناسی خودرو در ایمن ران بسیار جامع و شامل کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسی بدنه خودرو، کارشناسی فنی (بررسی سیستم های فنی خودرو مانند موتور و گیربکس) ، کارشناسی آپشن ها، قیمت گذاری منصفانه خودرو و … می باشد.

کارشناسی رنگ خودرو شامل بررسی سلامت کامل بدنه، رنگ شدگی و بررسی تعویض تمامی قطعات بدنه اعم از گلگیرها، دربها، شاسی، سقف و ستون ها است که برای این امر از بهترین دستگاه دیجیتال تشخیص رنگ التراسونیک استفاده می شود.

جهت کارشناسی فنی خودرو، ابتدا کارشناس خودرو به صورت تجربی سیستمهای فنی را مورد بررسی قرار داده و سپس با استفاده از دستگاه دیاگ با آپدیت آخرین تغییرات خودروهای رایج در بازار سیستمهای خودرویی را چک می کند. که سلامت موتور، گیربکس، سنسور ها و کلیه سیستم های الکترونیکی و آپشن های خودرو بررسی می شوند. همچنین عملکرد و سلامت قوای محرکه خودرو با استنباط از رنگ دود اگزوز، روغن موتور، روغن گیربکس و … نیز بررسی خواهد شد.

جهت اطمینان از سلامت کامل دینامیک خودرو، سایر سیستم های خودرویی شامل جلوبندی، ترمز و فرمان با تست رانندگی بررسی می شوند. کارشناس خودرو ایمن ران در نهایت وضعیت شتاب خودرو، سیستم تعویض دنده، سیستم کلاچ و سلامت تمامی بخشهای قوای محرکه را بعد از تست رانندگی به شما اعلام خواهد کرد.

بعد از کارشناسی خودرو به صورت کامل، کارشناس خودرو ایمن ران قیمت خودرو را با توجه به قیمت بازار و تست های انجام شده به صورت منصفانه تعیین کرده و به خریدار اعلام می کند. لازم به ذکر است در انتهای کارشناسی، برگه کارشناسی سربرگ دار به صورت رایگان با مهر و امضا به متقاضی ارائه می شود.

 

کارشناسی رنگ خودرو  ایمن ران

تشخیص رنگ زدگی بدنه در هنگام خرید خودرو از مهم ترین اصول در کارشناسی خودرو محسوب می گردد که توسط کارشناس و با استفاده از ابزار های به روز و دقیق انجام میگیرد. متخصصان حرفه ای ایمن ران برای بررسی و گزارش تمامی مشکلات رنگ در خودروهای نقاشی شده و وسایل نقلیه در محل حضور خواهند داشت. کارشناس رنگ خودرو ایمن ران گزارش های کتبی حرفه ای را با جزئیات کامل شامل نقص رنگ، دلایل احتمالی نقص رنگ و روش اصلاح احتمالی مرتبط با مشکلات رنگ خودرو را که بررسی، تجزیه و تحلیل نموده است را به شما ارائه خواهد داد. کارشناسی رنگ ایمن ران در کارنامه خود، کارشناسی بیش از 25 هزار وسیله نقلیه مربوط به نمایندگی های فروش خودرو، تولید کنندگان خودرو، انجمن های مصرف کننده، شرکت های بیمه … را ثبت کرده است. مرکز کارشناسی خودرو ایمن ران، کارشناسان مستقل و متخصص رنگ را در اختیار دارد که گزارشات کاملی در مورد نقص رنگ خودرو تهیه و ارائه می دهد.

کارشناسان رنگ ایمن ران فرآیندهای تحقیق و توسعه که توسط تولید کنندگان رنگ استفاده می شود را درک کرده و گزارشاتی تضمین شده تهیه می کنند.

 

کارشناسی بدنه خودرو  ایمن ران

در فرآیند کارشناسی بدنه خودرو که توسط کارشناسان ایمن ران انجام می گیرد؛ بررسی وضعیت بدنه، سلامت اجزاء شامل رنگ شدگی یا تعویض شدگی و نیز صدمات وارده به شاسی، سقف، ستونها، سپرها و … انجام می گیرد و به طرفین معامله ابلاغ می گردد. برای رفع تردید های کارشناسی شخصی، ایمن ران ازجدیدترین و بهترین دستگاه دیجیتال تشخیص رنگ التراسونیک استفاده می کند تا بررسی ها به دقیق ترین وجه ممکن انجام گیرند. پس از بررسی های کامل معایت خودرو در گزارش درج خواهد شد و فرمی با عنوان کارشناسی خودرو توسط کارشناس تکمیل شده و به تایید دو طرف معامله خواهد رسید.

 

کارشناسی فنی خودرو  ایمن ران

بررسی خودرو از نظر فنی، توسط کارشناس فنی خودرو ایمن ران با استفاده از دستگاه دیاگ ۲۰۱۷ انجام می شود، ویژگی بارز دستگاه در این زمینه، امکان بررسی و تشخیص سلامت موتور، گیربکس، سنسورها، آپشن ها و کلیه سیستم های الکترونیک است که توسط این دستگاه به صورت کامل و دقیق بررسی شده و نمایش داده می شود. پس از بررسی بخش های ذکر شده توسط دستگاه دیاگ  وضعیت و سلامت بخش های محرکه خودرو نیز بررسی خواهد شد. این بخش ها شامل رنگ دود اگزوز، روغن موتور، روغن گیربکس و … می باشد.

در پایان، کارشناس فنی خودرو ایمن ران سیستم های جلوبندی، ترمز و فرمان را با تست رانندگی بررسی و تجزیه و تحلیل می نماید. در گزارش ارائه شده توسط کارشناس فنی خودرو نتیجه این بررسی ها قید و به تایید طرفین معامله خواهد رسید. برگه کارشناسی سربرگ دار و مهر و امضا شده نیز در نهایت به متقاضی تقدیم خواهد شد.

 

بررسی آپشنها

چنانچه خودور آپشن هایی مانند پدل شیفتر، سنسور دنده عقب، جک صندوق برقی و …. داشته باشد، توسط کارشناس خودرو ایمن ران بررسی و صحت عملکرد آن ها به اطلاع متقاضی کارشناسی خواهد رسید. در گزارش کتبی تهیه شده توسط کارشناس، آپشنهای خودرو و وضعیت سلامت و عملکرد صحیح آن ها درج خواهد شد.

 

کارشناسی قیمت خودرو  ایمن ران

بهترین و مطمئن ترین روش برای تعیین قیمت خودرویی که قصد خرید آن را دارید؛ استفاده از تجربه و مهارت های کارشناسی قیمت خودرو  ایمن ران می باشد. کارشناس خودرو با تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارد می تواند کارشناسی قیمت، کارشناسی بدنه و کارشناسی فنی خودرو را به بهترین و اصولی ترین روش ها انجام دهد، به طوری که بهترین نسبت قیمت به ویژگی های فنی و بدنه و رنگ خودرو به خریدار ارائه می شود. اگر شما نیز قصد خرید خودرو دارید می توانید با برقراری تماس با ایمن ران، کارشناس خودرو را به محل خرید فرا بخوانید تا از منصفانه ترین قیمت برای خودرو مورد نظر مطلع شوید.

برای درخواست کارشناسی خودرو ایمن ران، با یکی از شماره های ثابت یا موبایل ثبت شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناس ایمن ران حداکثر 30 دقیقه پس از تماس شما در محل حاضر شود. اگر با گوشی هوشمند وارد سایت شده اید تنها با لمس شماره، تماس برقرار خواهد شد. ضمنا بعد از ساعات کاری با تماس با تلفن همراه، ایمن ران همچنان پاسخگوی شما برای مشکلات احتمالی یا رزرو کارشناسی برای روز بعد خواهد بود.